4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    eerdepeer

Laat OSX met opstarten van externe schijf sporen achter?

Ik ben aan het kijken naar een tweedehands mac en wil deze voor aankoop testen.

Nu maak ik op mijn huidige mac time machine backups naar een externe schijf. Kan ik uberhaupt vanaf mijn backupschijf op een andere mac mijn instellingen en osx laden?

Nu vroeg ik mij ook af of er dan nog sporen (tijdelijke bestanden of instellingen) achterblijven als je osx vanaf een externe schijf laad?

Bijdrager
    MouseMighty

Rem sporen… TimeMachine is geen tool om je systeem even over te zetten. Dat doe je met de migratie assistent. Overigens zal dan op die andere Mac ook 10.5 moeten staan anders heb je geen TimeMachine. Vraag: hoe en wat wil je testen op die tweedehands mac dan?

Inactief
    Anoniem

Gewoon een kloon trekken van je interne schijf naar een externe firewire schijf met Carbon Copy Cloner.

Bij het opstarten alt (option) toets ingedrukt houden en dan zie je normaal gezien je externe schijf en kan je dus hierop booten.

Wat sporen betreft hoef je je geen zorgen te maken, je werkt tenslotte op je externe schijf en er wordt dus niets achtergelaten.

Bijdrager
    macpro

Als die andere Mac ook een intel Mac is, dan neem je je MBP en een FireWire kabel mee.
    Koppel beide aan elkaar en start de MBP op met de T toets ingedrukt.
    Daarna start je die andere Mac met de [option] toets ingedrukt en kies je de schijf van de MBP om van op te starten.
    Dit laat verder geen sporen na op de interne harde schijf van die Mac.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.