28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    patrickheiloo

Laat je studio eens zien!

Plaats hier foto’s met eventuele beschrijving van hoe jou studio/hobbykamer eruit ziet.
    Heb je plannen voor wat je nog wilt hebben of nodig hebt, laat het weten!

Mijn slaapkamer:
    Studiodeel

U ziet:
    – Apple MacBook Pro 15″ 2,66 GHz Mid 2009
    – Apple LED Cinema Display 24″
    – Apple Logic Studio 9
    – M-Audio Keystation 49e MIDI-Keyboard
    – KRK Rokit RP6 G2

DJ deel

U ziet:
    – 2x Pioneer CDJ-2000
    – 1x Pioneer DJM-800
    – 1x Pioneer HDJ-2000

Updates:
    Geen plannen.

Bijdrager
    Marius1976

Ik mag toch hopen dat je het speciaal voor de foto opgeruimd hebt … want anders:

BAH wat akelig netjes…

Daar zou ik geen inspiratie krijgen;)

(Ja ja… nu wil je van mij natuurlijk ook een foto) … nou ik zal eens kijken.

Bijdrager
    1984
    patrickheiloo op 29 november 2010

Plaats hier foto\’s met eventuele beschrijving van hoe jou studio/hobbykamer eruit ziet.

Volgens mij loopt er al een draadje wat hier wel erg veel van weg heeft : Hoe ziet jouw bureau er uit?

Bijdrager
    Afroman

Een studio is anders als een bureau. Dan kan je net zo goed zeggen dat het kamertopic ook op mag doeken.

Bijdrager
    Ezri Dax

Het lijkt idd op een bureau, maar als het goed is komen er minder op een bureau lijkende foto’s, neem ik aan?

Bijdrager
    1984

Tja……wat is een studio (foto / muziek)

MadDonna op 21 september 2010

Een zeer zeer tijdelijk bureau, met mijn oude Powerbook G4 500 als centraal punt. Was benieuwd wat ik er nog mee kon doen. Hij begint enigzins wrak te worden.

Hoe ziet jouw bureau er uit?

Moderator
    unSOUND

Er worden al een hoop Studio’s gepost in het “Werkplek topic”

Hoe ziet jouw werkplek er uit?

Bijdrager
    1984

En vrachtwagencabine ’s etc.

Bijdrager
    plonserd

Foto van een paar maandjes terug, ondertussen heb ik de inrichting al wat veranderd en is er een amp en een Magic Trackpad bijgekomen, de monitors zijn ondertussen ook al verkocht, nog volop aan het zoeken naar nieuwe.

– Macbook pro 2.66Ghz, 4 gig ram
    – Logic Pro 9 en Reason 4
    – Apogee Duet
    – Rode NT1-A, Shure SM57 en SM58
    – bende gitaren, bassen, amps en pedalen.

Op een periode van een 2 a 3-tal jaar zou dit er nog moeten bijkomen:

– Nieuwe monitoren (waarschijnlijk Adam A7X)
    – Akoestische behandeling van m’n ruimte
    – Nog wat leuke mics
    – DAWcontroller (Euphonix MC Mix)
    – extra interfaces ( Presonus Firepod en Apogee Ensemble)
    – wat leuke outboardgear (nog geen idee) en plugins.

En ondertussen nog wat nieuwe gitaren bijkopen ook, heb m’n oog weeral laten vallen op 3 gitaren, gelukkig zijn ze vrij betaalbaar:p

Moderator
    unSOUND
    1984 op 29 november 2010

En vrachtwagencabine \’s etc.

Ik zeg ook niet dat alles daarheen moet, dan had ik het topic wel op slot gezet. Het is puur een tip voor mensen die nog meer Studio’s willen zien…

Bijdrager
    patrickheiloo

Ik wist dat er meerdere topics op dit gebied bestonden. Deze is dan ook gericht op muzikanten.
    Zo ziet het plaatje naar mijn opzicht er een beetje uit:

Hoe ziet jouw bureau eruit? Voor thuisgebruik.
    Hoe ziet jouw werkplek eruit? Voor zakelijk gebruik.
    Laat je studio eens zien Voor muzikanten en artiesten.

P.S. @Marius1976: ik was nog aan het inrichten, nu is het een stuk voller haha. Ik haal mijn inspiratie uit dingen van buitenaf.

Bijdrager
    rogerpaolo

mijn oude studio: Taste Flavour Studio

Taste Flavour 2 is in aanbouw, maar wordt zoiets:

Bijdrager
    piddy4888

Hier mijn ‘studio’.

Maar die video is niet echt recent meer.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, lichtjes onritmisch a-tonaal klinkt het wel.

Allemachtig. Mijn hele muzikaal gehoor voor deze dag is verknald.:lol:

Bijdrager
    Faure

Enigszins ja :D. Hahaha

Bijdrager
    rogerpaolo

Wellicht dat je ons had kunnen foolen met wat andere audio onder het filmpje?

Bijdrager
    mailmen

Patrick, je speakers staan niet goed:-)
    (Te ver uit elkaar, te dicht bij de muur, te laag)

Bijdrager
    plonserd
    mailmen op 30 november 2010

Patrick, je speakers staan niet goed:-)

(Te ver uit elkaar, te dicht bij de muur, te laag)

Het is dan ook een hobbykamer:)
    Monitorpositie aanpassen gaat ook niet zo’n groot verschil geven als z’n ruimte niet akoestisch behandeld is.
    Ben zelf een 6tal jaar bezig met hobbymatig homerecorden, en ben pas nu op het punt gekomen dat ik ‘iets’ aan m’n akoestiek ga doen. Pas na 6 jaar omdat ik sinds een paar maand het ouderlijk huis verlaten heb, en een volledige kamer heb voor m’n muziekdingetjes, en ik ook geen rekening moet houden met een bed of kleerkast die in de weg staan:p

Tot nu toe is m’n ruimte ook allesbehalve geweldig, maar ik probeer er het beste van te maken. (tijdelijk zonder monitoren :p). Vanaf ik weer wat budget heb komen er deftige monitoren, een meetmicrofoon, zelfgemaakte basstraps,… om een goeie akoestische start te hebben:p

Grote plannen, terwijl ik me al die tijd ook niets heb aangetrokken van monitorplaatsing:p

Bijdrager
    Rockerruben

Weliswaar niet mijn studio, maar wel mijn dagelijkse bezigheid;

Zal vanavond wel even wat meer foto’s posten van randapparatuur, de zaal en mic’s.

Bijdrager
    Vassilli

NS-10’s:cool:

Bijdrager
    Rockerruben

Hier een verzameld zooitje foto’s, zitten dus niet echt mooie/wazige tussen, maar krijg je wel een beetje het idee wat er zoal aanwezig is.
    De opname ruimte, schitterende akoestiek. Vleugel is een Steinway, heeft meegetoured met Elton John, de vleugel komt uit 1934.
    [IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01387.jpg[/IMG]

De Wet room, door de schotten open of dicht te doen kan je de reflectietijd veranderen, schitterende galm.
    [IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01406.jpg[/IMG]

De microfoons, flinke collectie mic’s uit de geschiedenis. Neumann’s U47’s (waarde van ongeveer 12.000 euro per stuk), U67’s, U87’s, U47Fet, Schoeps microfonen, en nog veel meer.
    [IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01402.jpg[/IMG]

De Sony CM38 B, top mic, voor bijna alles te gebruiken.
    [IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01405.jpg[/IMG]

De Hammond B3
    [IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01460.jpg[/IMG]

De controlroom. We hebben nog keuze tussen analoog en digitaal opnemen. Er hebben nog een Sony 24 kanaals tape recorder, 2 Studer master tape recorders. Voor digitaal werkt er Pro Tools 6.4. *sorry voor de wazige foto*
    [IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01489-1.jpg[/IMG]

Flinke collectie rackapparatuur. Urei’s, Avalons, Manley’s, om alleen de grote merken op te noemen.
    [IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01484.jpg[/IMG]

[IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01485.jpg[/IMG]

[IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/Studio/DSC01486.jpg[/IMG]

De tafel is Cadac, uit 1964. Schitterende sound. Leuke aan deze is dat het een Engelse is, alles is dus van rechts naar links, zowel de panning knoppen als de EQ.

Bijdrager
    rogerpaolo

wat een speeltuin! Ik zou mezelf wel eens willen opnemen met een U47 of een ELA-M 251… en ff op die rhodes en die steinway willen rammelen. Maar uurtarief is…?

Bijdrager
    mailmen

Moet je een keer huren dan Roger. Valt best mee qua prijs en is echt leuk om een keer te doen. Huur er wel meteen een fatsoenlijke pre-amp bij, anders heb je er niks aan.

Bijdrager
    rogerpaolo

ja dat kan he, in utrecht zit zon verhuurbedrijf. Eerst nog een paar weken Bob de Bouwer voordat de nieuwe thuisstudio klaar is en dan moet ik dat maar eens doen idd. Zouden ze daar ook Steinways uit 1934 verhuren?;-)
    Ad preamp: ik gebruik normaliter die van mijn RME, dus lijkt me dat ik om een goed beeld te krijgen die ook voor een exotische mic gebruik?

Bijdrager
    Ezri Dax
    Rockerruben op 07 december 2010

Heb je er nou een TG77 tussen zitten? De Yamaha op de 3de foto van onderen?

Bijdrager
    mailmen

Nee, dat is volgens mij een Rev 7. Legendaaaaaarisch! Lijkt inderdaad wel een beetje op een TG77

Bijdrager
    Rockerruben

Ten eerste is het niet ‘je’, ik ben stagair daar, al ben ik daar al zo lang en actief daar dat het bijna mijn thuis is.
    Maar dat is een REV7.

Overigens is er ook nog een MIDI ruimte, met DX7, Minimoog, Oberheim Matrix6, en nog heel veel modules/samplers. Als jullie ge├»nteresseerd zijn in foto’s, vraag maar. Weliswaar niet de bedoeling van dit topic, ik wil het niet vol spammen met foto’s van mijn stage xD

Bijdrager
    JanVoo

@Rockerruben Is dat bij E-sound Weesp?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.