9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Bigzzzzzzzzzzzzzzz

Zlaap sacht.

Geblokkeerd
    Anoniem

Kijk ‘ns onder het Time Machine control panel: wanneer is de laatste backup gemaakt?

Bijdrager
    TheBigZ

Als je Time Machine gebruikt om je backups te maken kun je het beste in Time Machine door je backups bladeren, en niet zelf via de Finder gaan zoeken.

Bijdrager
    TheBigZ
    Meh1965 op 13 april 2014

Als ik op de schijf kijk zie ik een map Backups.backupdb met daarin een map die hetzelfde heet als mijn harddisk en daarin staan 47 mappen met inhoud.

Doe ik iets verkeerd?

Mensen afzeiken die je proberen te helpen. Ga vooral zo door, flapdrol!

Bijdrager
    WietseV

Mensen afzeiken die je proberen te helpen. Ga vooral zo door, flapdrol!

Als ik in de finder in een map ga staan met bestanden en ik klik op het ™ icoon, opent ™.

@TheBigZ
    Misschien een idee om eerst goed te lezen, snugger. Meh1965 geeft, zoals blijkt uit de quote die ik net geef, zelf aan dat ‘ie daadwerkelijk in Time Machine door de backups bladert. Zijn uitspraak over de mapstructuur op de backup-schijf aan het begin dient om aan te geven dat de back-up wel degelijk lijkt te bestaan, maar juist binnen de Time Machine-omgeving niet zichtbaar lijkt te zijn. Als jij dan vervolgens zegt dat het misschien een goed idee zou zijn om in de Time Machine-omgeving door de back-ups te bladeren, is niet alleen overbodig, maar laat ook zien dat jij niet goed hebt gelezen.

Tl;dr: Helpen is top, maar niet van de regen in de drup graag, flapdrol.

Bijdrager
    GoeieDag

Het is TM en geen ™. Daar gaat TS al de fout in.
    Als blijkt dat een reageerder een goed advies wilt geven, maar blijkbaar een stukje tekst over het hoofd heeft gezien, dan gaat het TS niet aan om daar zo flauw op te reageren.
    Dus TheBigZ, die zeer zeker geen troll gedrag vertoont op dit forum, als zoveel anderen dat wel doen, heeft groot gelijk.

WietseV: voor iemand met maar 10 postings hier, reageer jij dan ook belachelijk. Vriendje van TS soms?

Inactief
    Anoniem

<spam>

Bijdrager
    Ir.Bob

God jongens wat een trieste vertoning hier zeg. Iemand afzeiken omdat hij/zij een regeltje over het hoofd leest, om vervolgens weer over en weer af te zeiken. Dan blaten over ™ en TM. Afkortingen lezen al hopeloos irritant, laat staan als ook nog eens de verkeerde wordt gebruikt om semi-grappig te zijn. En om af te sluiten nog reageren in het Chinees, want er zijn zoveel mensen die dat kunnen lezen op een Nederlandstalig forum (en dan niet eens de daad bij het Chinese woord voegen!). Maar ondertussen is er niemand meer die inhoudelijk wil reageren hierdoor.

Chapeau!!

Laat ik hier dan nog even inhoudelijk reageren in de hoop dit draadje nog een beetje vlot te trekken:
    Zou het kunnen dat je gewoon even wat langer moet wachten in het TimeMachine scherm? Ik herken de symptomen bij de goedkope NAS die ik gebruik voor TimeMachine. Daar duurt het soms wel een minuutje voordat de schermen achter de eerste niet meer zwart zijn.

Inactief
    Anoniem

Meestal zijn mappen alleen zwart als ze zijn uitgesloten van een TM back-up. Misschien heb je (per ongeluk) je complete homefolder aan de lijst toegevoegd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.