7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tinnieman

Laagsamenstelling in illustrator CS2

Hoi,

In photoshop is het mogelijk om laagsamenstellingen te bewaren zodat je snel bepaalde combinaties van lagen kunt opslaan of exporteren.

Nu lijkt het me extreem handig dat dit ook kan in illustrator maar kan dat ook?

(het zal wel niet uitmaken mar ik werk hier op een windowsmachine maar de adobe paketten verschillen niet zo veel op verschillende systemen dacht ik)

Bijdrager
    mooirood

Je kan in een laag sub-lagen aanmaken en ze zo groeperen (als ik je vraag goed begrepen heb)

Bijdrager
    Tinnieman

niet helemaal…

Ik werk veel met analysekaarten in illustrator. dan heb je een laag water, bebouwing etc. nu komt het voor dat je steeds dezelfde combinaies van lagen wil exporteren (na een eventuele verandering) zoals water, verkeer en bebouwing.

in photoshop kun je daar layer comps voor maken maar hoe zit dat in illustrator?

Bijdrager
    Tinnieman

niemand?

Bijdrager
    marloez

misschien zou het kunnen werken met template layers? :? Of lagen dupliceren?

(ik roep maar wat hoor, nooit gedaan!;) )

Bijdrager
    EagerB0bNerd

layer comps. zoals die sinds CS in Photoshop zitten zijn idd erg handig.
    Bij mijn weten zit dat in Illustrator niet, althans niet zo makkelijk als in PS.

je schijnt wel hetzelfde te kunnen bereiken met “variables”

uit de illustrator help file:

”To create variables
    You can create four types of variables in Illustrator: Graph Data, Linked File, Text String, and Visibility. A variable’s type indicates which object attributes are changeable (dynamic).
    In the Variables palette, do one of the following:
    To create a Visibility variable, select the objects that you want to show or hide and click the Make Visibility Dynamic button .
    To create a Text String variable, select a type object and click the Make Object Dynamic button .
    To create a Linked File variable, select a linked file and click the Make Object Dynamic button.
    To create a Graph Data variable, select a graph object and click the Make Object Dynamic button.
    To create a variable without binding it to an object, click the New Variable button . To subsequently bind an object to the variable, select the object and the variable, and click the Make Visibility Dynamic button or the Make Object Dynamic button.
    Note: The Variable palette menu also provides commands for creating variables.

Hier zou je eens naar kunnen kijken of je er wat mee kunt, en anders moet je een feature request indienen.

Bijdrager
    Tinnieman

Ik kom er eigenlijk niet helemaal uit maar ik denk inderdaad dat ik in deze richting moet zoeken. Mocht ik er uit zijn zal ik het hier posten, mocht een ander een idee hebben hoor ik het natuurlijk graag…

Het is een gemis dat er geen functie als layr comps zit in illustrator maar dat zal wel te maken hebben met alle sublayers die al snel in een bestand zitten…Als ik een analysekaart maak op basis van een autocad bestand zit je natuurlijk al snel aan honderden sublayers

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.