9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    BloomPod

L & R oordopjes.

Ik weet het; domme vragen bestaan niet maar dit is er wel een.
    In het donker zoek ik me altijd rot voor die L & R op de oortjes of ik ze wel juist in heb. Maakt dit uit aan welke kant je het draagt?

Bijdrager
    lumpii

Ja het geluid is dan omgedraaid, heb je dat nog nooit gehoord dan?:o

Bijdrager
    iJoost

Neuh… Alleen zit dan het stereo-beeld andersom. Als jou dat niet stoort, geen enkel probleem.

Bijdrager
    Afroman

Ik vind dat juist grappig.
    Vooral bij Whole Lotta Love van Led Zeppelin met de solo. Die is normaal gesproken rechts. Als ik mijn koptelefoon verkeerd draag dan zit de solo weer links.(of als je 1 oordopje hebt hoor je de solo niet eens)

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je muziek luistert waarbij veel met 2 kanalen wordt gewerkt, zoals Queen, dan zal je het wel merken.

Ik heb zelf nooit last gehad van het probleem. Ik heb altijd dopjes van de eerste generatie gedragen (waarbij je het kon voelen) tot ik iPhonedopjes nam (waarbij er rechts een microfoon zit).

Bijdrager
    iJeroen

Zelfde verhaal bij ‘Island in the Sun’ van Weezer, heb je 1 oortje in hoor je alleen een stem zonder muziek. :P

Bijdrager
    MacTS

Bij muziek uit de jaren 60 van de vorige eeuw zat soms de muziek op het ene en de zang op het andere kanaal. Dat vond men toen stereo.

Bijdrager
    MacBooky

Goeie ouwe tijd, toen de zanger nog naast de band stond in plaats van ervoor :lol: :P

Bijdrager
    vincent136

Ik heb sennheiser oordopjes en daar voel je het aan. Rechts zit niet lekker in links en links niet fijn in rechts. maar aan die oordopjes zit een fijn nek koordje waarbij de sluiting aan de linker kant zit. ver gezocht, maar ik vergis me er nooit meer in:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.