One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » Kyocera wil niet scannen vanaf MacBook

Kyocera wil niet scannen vanaf MacBook

Profielfoto van pwessels

pwessels op 17 juli 2017 #

Ik zit met het volgende. Ik heb twee Kyocera M6030cdn all-in-one. Bij de ene zie ik bij systeemvoorkeuren “printers en scanners” twee tabbladen: afdrukken en scannen. Door naar scannen te gaan kan ik vanaf mijn MacBook een document scannen (en instellingen aanpassen). Bij installatie van de andere (gelijke) printer krijg ik deze tabbladen niet en functioneert de Kyocera alleen als printer.
Natuurlijk kan ik vanaf de Kyocera wel scannen (bijvoorbeeld naar e-mail), maar het is toch vreemd dat ik niet vanaf mijn MacBook kan scannen (ook niet met fotolader of voorvertoning).

Wie heeft een idee waar ik de oplossing kan vinden. Beide printers zijn verbonden via ethernet en beiden zijn geïnstalleerd door in systeemvoorkeuren op de + te drukken. Altijd fijn met Apple: geen gedoe met drivers.

Profielfoto van Dick de Roos

Dick de Roos op 17 juli 2017 #

En wat zegt Fotolader?

Profielfoto van pwessels

Fotolader zegt helaas niets, omdat de Kyocera niet herkend wordt als scanner (alleen als printer). De andere Kyocera wel, dus je zou zeggen dat het niet aan het model ligt….

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 juli 2017 #

Heten de printers ook alle twee hetzelfde?

Profielfoto van pwessels

Nee, na het installeren heb ik ze beiden een andere naam gegeven. Het gaat echter al mis bij installeren. Bij de ene krijg ik 2 tabbladen bij systeemvoorkeuren, bij de andere niet. De ene wordt door de MacBook gezien als printer; de ander als printer en scanner.
Het probleem ontstaat echter al direct bij het toevoegen (+) van de printer.

Profielfoto van fixar

fixar op 17 juli 2017 #

Misschien is de ene met een AirPrinter driver toegevoegd en de andere met de eigen driver? In zoiets zal het wel zitten.

Profielfoto van pwessels

pwessels op 18 juli 2017 #

Daar zat ik ook al aan te denken, maar bij beiden heb ik de installatie op dezelfde wijze gedaan: Systeemvoorkeuren/Printers en scanners en dan “dom” op de + drukken, nieuwe printer selecteren uit pulldown-menu en wachten maar.
Hoe check ik de drivers en/of hoe dwing ik de printer een specifieke driver te gebruiken?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 18 juli 2017 #

Misschien is dat het probleem wel: Dat er ergens een conflict optreedt in het gebruik van de (scan)drivers, omdat je twee identieke devices wil aansturen.

Profielfoto van Mister Blobby

Mister Blobby 2 uur geleden #

Hier al gekeken:
https://www.kyoceradocumentsolutions.nl/index/service/download_center.false._.ECOSYSM6030CDN._.EN.html#

Staan 2 drivers bij. Wellicht 1 voor scannen en 1 voor printen…

Over dit topic

Gestart op 17 juli 2017 door pwessels

Laatste reactie door Mister Blobby

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?