9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

    Bijdrager
    pwessels

    Kyocera wil niet scannen vanaf MacBook

    Ik zit met het volgende. Ik heb twee Kyocera M6030cdn all-in-one. Bij de ene zie ik bij systeemvoorkeuren “printers en scanners” twee tabbladen: afdrukken en scannen. Door naar scannen te gaan kan ik vanaf mijn MacBook een document scannen (en instellingen aanpassen). Bij installatie van de andere (gelijke) printer krijg ik deze tabbladen niet en functioneert de Kyocera alleen als printer.
    Natuurlijk kan ik vanaf de Kyocera wel scannen (bijvoorbeeld naar e-mail), maar het is toch vreemd dat ik niet vanaf mijn MacBook kan scannen (ook niet met fotolader of voorvertoning).

    Wie heeft een idee waar ik de oplossing kan vinden. Beide printers zijn verbonden via ethernet en beiden zijn geĂ¯nstalleerd door in systeemvoorkeuren op de + te drukken. Altijd fijn met Apple: geen gedoe met drivers.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  pwessels.

    Bijdrager
    Dick de Roos

    En wat zegt Fotolader?


    Bijdrager
    pwessels

    Fotolader zegt helaas niets, omdat de Kyocera niet herkend wordt als scanner (alleen als printer). De andere Kyocera wel, dus je zou zeggen dat het niet aan het model ligt….


    Moderator
    Night

    Heten de printers ook alle twee hetzelfde?


    Bijdrager
    pwessels

    Nee, na het installeren heb ik ze beiden een andere naam gegeven. Het gaat echter al mis bij installeren. Bij de ene krijg ik 2 tabbladen bij systeemvoorkeuren, bij de andere niet. De ene wordt door de MacBook gezien als printer; de ander als printer en scanner.
    Het probleem ontstaat echter al direct bij het toevoegen (+) van de printer.


    Bijdrager
    fixar

    Misschien is de ene met een AirPrinter driver toegevoegd en de andere met de eigen driver? In zoiets zal het wel zitten.


    Bijdrager
    pwessels

    Daar zat ik ook al aan te denken, maar bij beiden heb ik de installatie op dezelfde wijze gedaan: Systeemvoorkeuren/Printers en scanners en dan “dom” op de + drukken, nieuwe printer selecteren uit pulldown-menu en wachten maar.
    Hoe check ik de drivers en/of hoe dwing ik de printer een specifieke driver te gebruiken?


    Moderator
    Night

    Misschien is dat het probleem wel: Dat er ergens een conflict optreedt in het gebruik van de (scan)drivers, omdat je twee identieke devices wil aansturen.


    Bijdrager
    Mister Blobby

    Hier al gekeken:
    https://www.kyoceradocumentsolutions.nl/index/service/download_center.false._.ECOSYSM6030CDN._.EN.html#

    Staan 2 drivers bij. Wellicht 1 voor scannen en 1 voor printen…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.