4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Yamil

Kwaliteit video op mini-dv

Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een sony pd-170 camcorder die opneemt op mini-dv bandjes (sony premium). Nou viel de kwaliteit mij enigszins tegen. Weet iemand hoe ik de kwaliteit toch zo hoog mogelijk kan krijgen? Moet ik het in de camera en bandjes zoeken of vooral in de montage?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Fester

Ik heb de specs eens doorgenomen van deze camera, als ik dit goed bekijk begrijp ik de lovende kritieken niet uit 2004.
    Het aantal horizontale lijnen zit zelfs nog onder de oude buistelevisie.
    Ik heb zelf ook nog 1 minidv camera, die komt niet boven de 720 beeldlijnen, de kwaliteit valt mij niet echt tegen maar ik werk eigenlijk alleen nog in HD ( 1080p ) of als het niet anders kan met de iPhone ( 720p ).

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe monteer je? In iMovie? Een onhebbelijkheid van iMovie is dat de helft van de beeldlijnen van Interlaced materiaal wordt weggegooid. Een ander programma gebruiken (Premiere Elements, FCP X) kan uitkomst bieden. Je kunt een trialversie proberen.

Bijdrager
    menu

De PD 170 is een verouderde camera. Een iphone 4 geeft een betere kwaliteit video. (720P vs 576i non square) Ook de DV codec is behoorlijk verouderd. Omdat de meeste mensen filmen voor HD tv of internet is het ook lastig dat de PD 170 fields maakt. Zoek daarom in de menu’s eens naar de “progressive” mode. Als je dat aanzet dan maakt de camera geen fields meer en dat kan je een hoop ellende besparen.

Toen de PD170 uit kwam was het een revolutie, voor die prijs met zulke kwaliteit opnemen was ongehoord! Maar de tijd gaat heeeel snel op dit gebied.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.