4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    hans dorsman

Kwaliteit verbinding airpods

De AirPods worden met Bluetooth verbonden, maar Apple ondersteunt geen AptX. Hoe krijgt Apple dan nog een fatsoenlijk geluid uit de airpods? Gebruiken ze een eigen protocol?

Als ik via Bluetooth iets op mijn stereo afspeel dan klinkt het aanzienlijk slechter dan een cd bestand via WiFi, dus als ze alleen standaard Bluetooth gebruiken, dan hoef ik geen airpods hoewel het me soms wel handig lijkt.

Bijdrager
    Kwadraatje

W1-chip: https://www.howtogeek.com/338750/whats-the-difference-between-bluetooth-a2dp-and-aptx/

‘While the AirPods do use Bluetooth (not AirPlay, which is more of a Chromecast-type Wi-Fi audio protocol), they use a proprietary W1 Bluetooth chip that’s fully supported by only Apple devices running iOS 10.2 or Sierra 10.12 (or later). This custom-made connection allows for more high-fidelity listening than standard A2DP (and a near-instant automatic connection), but it isn’t compatible with aptX, and connecting your iPhone to an aptX-capable headset or speaker will still use the lower-fidelity A2DP.’

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Jorik

Apple gebruikt AAC codec voor de Airpods. Hier kun je nog e.e.a. nalezen dat AAC implementaties tussen toestellen behoorlijk kunnen verschillen:

The ultimate guide to Bluetooth headphones: AAC only acceptable on Apple phones

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.