17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Murfel

kwaliteit van Apple speakers

Nu ik een iSub aan m’n iMac heb gehangen klinkt alles hier lekker vol en betrap ik mij er dan ook wel es op dat het volume nogal hard openstaat.

Ik begon mij dan ook af te vragen of die build-in speakers van Harman Kardon wel daar tegen bestand zijn?

Zijn er mensen met oudere iMacs die al wat gekraak door hun speakers horen of zijn ze echt zo onverwoestbaar? Ik hoop van niet want nu geven ze echt lekkere sound…:)

Bijdrager
    JeePee

Die van mij zijn nu ruim 2 jaar oud… Niet echt oud dus, maar doen het nog prima!!:P

Bijdrager
    Murfel

ja maar zet je ze veel hard?
    Dat gebeurd nog wel es hier….

Bijdrager
    Urbin Design

Als het goed is en je hebt je speakers bij je Mac ingeplugd spelen de kleintjes niet meer.

Bijdrager
    pepe
    ”Urbin”

Als het goed is en je hebt je speakers bij je Mac ingeplugd spelen de kleintjes niet meer.

Hallo! Ze hebben het hier over de ingebouwde speakers met een iSub!

Alleen een iSub is wel erg gestamp…..

Bijdrager
    Urbin Design

Hallo Pep.
    Ingebouwd zij je met i sub.
    Cool Pep.

Bijdrager
    pepe

Wat zei je, Urbi?

pepe

Bijdrager
    Urbin Design

Pepe!

Te snel gelezen.
    Alleen een iSub, Cool.
    Ben benieuwd hoe het klinkt.

urbi@urbin.demon.nl

Bijdrager
    pepe

Probeer het uit zou ik zeggen.

Verder nog wat toe te voegen Murfel kan helpen?

Bijdrager
    Urbin Design

Murfel? 8)
    wat is dat voor een aftreksel?

Bedoel het niet slecht Pepe.
    ze kunnen een boel hebben.
    Het duurt even voor dat ze goed ingebast zijn.
    Groet.

Bijdrager
    Urbin Design

? :innocent:

Bijdrager
    Murfel

Nou, is er iets mis met Murfel?! :evil: :)
    En nu heb ik nog altijd geen treffelijk antwoord op mijn vraag he…
    Mijn iSub klinkt nu al treffelijk, op volume 7/10, daar heb ik geen zorgen over, die gaan waarschijnlijk lang en goed mee.
    Maar die build-in speakertjes zijn toch maar klein en als je ze iedere dag wel een uurtje helemaal openzet moeten ze toch verslijten?
    Of niet? Hopelijk niet…

Als er mensen zijn die al gekraak horen uit hun iMac please report !

Bijdrager
    JeePee

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze een beetje bescherm… Ik heb ze nooit keihard, maar als jij het wilt proberen…. 8) :wink:

Bijdrager
    Shadia

Ik zet ze ook nooit te hard. durf ook niet. Als iemand dat wel doet laat hem/haar dan ons weten of dat goed ging:?

Bijdrager
    Murfel

welja, hier gaan ze nu ook weer lekker hard!! 8)

Ik weet niet zo veel van speakers maar ik denk toch dat doordat de iSub alle lage tonen overneemt het gevaar op scheuren heel erg vermindert omdat ze nu alleen maar mediums en hoge tonen moeten produceren.

we zullen zien :s

Bijdrager
    franswilco

De iSub is speciaal voor de iMac ontworpen (eigenlijk). De lage tonen worden weggefilterd en de hoge tonen doen de apple speakers. De taak van je iMac Apple speakers wordt dan in principe dat van een tweeter (hoge tonen luidspreker). Die luidsprekers zijn klein, dus eigenlijk niet geschikt voor lage tonen. Daarvoor heb je toch MINSTENS een luidspreker van 12 cm. nodig (optimaal is 20cm of groter). Luidsprekers kun je tot 5 a 10 keer meer belasten (ik ga uit van de maximale belasting in DIN vermogen voor de iMAC speakers) als deze geen lage tonen hoeven weer tegeven omdat de speaker bij lage tonen “terug slaat”. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Je kan de speaker niet “opblazen” omdat het x-aantal basvermogen nooit naar de Imac wordt verstuurd, maar juist naar die iSub. Een tweeter opblazen lukt je echt niet zomaar. En die Harman/Kardon speakers kunnen een boel hebben, vertouw me.

Een 6 cm ringvormige koepel tweeter (die vaak in normale mini setjes zitten) kan je eigenlijk zonder probleem belasten met (pak’m beet) 75 watt muziek vermogen (bij een uitgangsgeluidsdrukniveau (leuk scrabble woord) van 84DB/W (1 meter)). Over slijtage hoef je je helemaal niet druk te maken. Die dingen gaan langer mee dan de processor;) Dus, ik zou zeggen: Knallen maar!

Daarbij vergeet ik te vermelden dat de versterker van die iMac de luidsprekers niet op kan opblazen omdat deze daar “te zwak” voor is.

Bijdrager
    Murfel

allright franswilco, dankuwel voor de info…

Nou zal mijn kotgenoot nog zotter worden !! :D

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.