7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Michiel Schaap

Kwaliteit streamen erg slecht iTunes match en Apple Music

Al een groot aantal jaren gebruikt ik iTunes match voor het streamen van mijn eigen cd’s. Dat ging tot voor kort goed, ook op de B&O stereo installatie. De kwaliteit was prima. De laatste maanden is het echter met regelmaat heel slecht. Het klinkt alsof je een prop stof op de naald van je platenspeler hebt (vroeger had je dat wel eens). Niet om aan te horen, zeker met klassieke muziek. Als ik overschakel naar bv Deezer is het prima. Het zit dus niet in de internetverbinding of stereo-installatie. Ook andere bronnen via de stereo klinken prima. Mijn stereo leverancier geeft Apple Music de schuld, die knijpen de muziek teveel af, te kleine bandbreedte. In zijn winkel is Apple Music al afgeschaft voor de demo van installaties.

Wie herkent dit, is er wat aan te doen, kunnen we bij Apple een klacht kwijt? Streamen met Apple music is wat mij betreft geen optie meer, een abonnement er op zeker niet als dit de kwaliteit is die men levert.

Michiel

Bijdrager
    IGBA

Hier totaal geen problemen met iTM. Met Apple Music geen ervaring.

Bijdrager
    pruus

Hier ervaar ik jouw probleem ook niet met iTM. Kan het wellicht liggen aan de WiFi of gebruik je Bluetooth naar de b&o? Bluetooth levert bij mij wel soms verkleuring op….

Bijdrager
    Michiel Schaap

Nee, geen Bluetooth maar streamen via bekabelde internetaansluiting. Bluetooth klinkt zelfs beter en dat zou toch niet moeten.

Bijdrager
    Michiel Schaap

Ik stream met behulp van de iPad maar hoe krijg ik de muziek nu zonder tussenkomst van de iPad naar de stereo-installatie. Die zit vast op internet (ethernet kabel). Is de omweg via iPad en WiFi niet de beperkende factor?

Bijdrager
    Buzz

Ik ben Apple Music gebruiker, maar herken het probleem niet.
    Klinkt het via de hoofdtelefoonaansluiting van de iPad wel goed?

Gaat het streamen naar de stereo via Airplay? Voor zover ik weet is Airplay streaming altijd lossless, dus dat moet gewoon goed klinken. Als de verbinding slecht is wordt het afspelen onderbroken, maar het is bij mijn weten nooit zo dat hij terug kan vallen op lagere kwaliteit.

Bijdrager
    Michiel Schaap

Dank voor de tip, ik ben direct gaan proberen. Helaas heb ik geen heel goede hoofdtelefoon bij de hand maar met de oordopjes hoor ik toch ook een vergelijkbaar effect, nl alsof er veel stof onder de naald zit. En ja, het verzenden naar de stereo gaat via AirPlay.
    Aanvullend heb ik nog iets geprobeerd. Met een Apple tv heb je rechtstreeks toegang tot de muziek in de iCloud omdat je iTunes match rechtstreeks op de Apple tv kan activeren. Nadeel van dit is dat de muziek via de tv naar de stereo gaat en ook dat levert kwaliteitsverlies. Resultaat is dus niet veel beter. Ik moet nog uitzoeken of je de Apple tv rechtstreeks kunt aansluiten op mijn stereo.
    Gelukkig heb ik nog een iPod met alle muziek en die kan via AirPlay goede kwaliteit leveren. Maar daar heb je iTunes match niet voor.

Ik blijf in voor tips.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.