9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Qique

Kwaliteit slideshow valt tegen…..

Hai,

Ik gebruik de volgende werkwijze:
    1. Maak slideshows met iPhoto (in dit geval 3 slideshows)
    2. Exporteer slideshows naar iDVD
    3. Branden met iDVD, waarbij ik de opties voor het project instel op ‘kwaliteit’.
    4. Ook toevoegen originele foto’s aan de DVD (via optie iDVD)

Als ik nu de gebrande DVD (inderdaad, na een nachtje werken van mijn MacBook Pro) afspeel op de TV valt de kwaliteit (scherpte) van mijn slideshow mij erg tegen.

Hebben jullie tips voor mij. Moet ik een andere werkwijze hanteren? Ik heb vroeger slideshows gemaakt met een windows PC en die had betere kwaliteit.
    Ik ga nooit van mijn leven meer terug naar Windows, maar wil wel graag betere kwaliteit.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp. :D 8) :P

Bijdrager
    sally

Het is beter om geen movies (dan maar niet van die mooie overgangen) uit iPhoto te exporteren.
    Importeer je foto’s (je organiseert ze wel in iPhoto) in iDvd en beperk je tot de mogelijkheden van iDvd om een slideshow te maken.

Een Dvd weergave op TV van een foto is sowieso een lage resolutie.
    Je foto’s zien er gewoon in iPhoto op je computer veel beter uit.
    Daar is weinig aan te doen.

Bijdrager
    Qique

Dank voor je reactie.

Die overgangen zijn wel mooi….. Bestaat er naar jouw mening een ander stuk software dat wel het gewenste mooie resultaat geeft?

Bijdrager
    bassbug

Ik denk dat gewoon foto’s op een TV bekijken altijd kwaiteitsverlies krijgt. Simpelweg omdat de resolutie van TV dramatisch is tov je monitor.

wat kwa overgangen e.d. ook mooi is met het programma Photo to Movie. Zoek het op bij Versiontracker.

Bijdrager
    Qique

Even een update… :D

Ik ben nu het programmaatje Photo Magico aan het testen, en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben tot nu toe. Echt kwaliteitsverbetering. :o 8)

link: http://www.fotomagico.com/facts/faq.html

Het programma geeft heel veel mogelijkheid om de display van een individuele foto aan te passen. Zo kan je ‘verticale’ foto’s (portrait) toch op een hele mooie manier weergeven, en motion effecten aanbrengen.
    Daarnaast heeft het programma de mogelijkheid om gewoon meer dan 1 muziekfile naar je slideshow te slepen, en je kan de duur van het nummer verkorten, etc.

Kortom, het lijk een super programma voor mij op de :apple:

Het programma genereert vervolgens een .mov film van je slideshow, die ik weer met iDVD op een DVD brand.

Ik ben erg happy met deze workflow en het resultaat :roll: :D

Ik hoop dat andere ook wat aan dit bericht en de tip hebben.

Groet!

Bijdrager
    sedikit

En als je het dan nog steeds niet weet, heb je hier nog een paar alternatieven:

ACDSee
    Apimac Slide Show
    clicknview
    CocoViewX
    FFView
    FotoMagico (maar die hadden we al)
    iView MediaPro
    Photopresenter
    Simplemage
    Slideshow Magic
    Viewit

Bijdrager
    Qique

Hai sedikit,

Heb jij persoonlijk ervaring met de door jou genoemde pakketten? Heb je een voorkeur, zo ja, waarom?

Alvast bedankt. Ik ben aan het zoeken naar het pakket dat de beste resultaten (kwalitatief) gaat leveren.

:D :) :wink:

Bijdrager
    sedikit

@Qique,
    Ik heb geen specifieke voorlkeur. Ze zijn allemaal prima. Maar het gekke is, dat het kleinste programma(in MB’s), en hier niet door mij genoemd is, eigenlijk, in zijn eenvoed, de beste is: graohicconverter. En ik vind iPhoto, ook niet hier door mij genoemd, op de één of andere manier, een beetje te onhandelbaar.

Bijdrager
    pluche

als je Toast hebt, daar zit een heel goed slide show programma bij

een van reden waarom fotos op een Mac gemaakt er minder goed uitzien op een PC is het verschil in grijswaarde
    ik heb dat bij mij opgelost door in Photoshop alle fotos die ik in slideshow op een TV wil zien een kleurprofiel sRGB te geven en dan pas om te zetten naar de slideshow;
    sRGB is het typische profiel voor de kleurruimte van een PC en ook +- dat van de kleurruimte van een TV
    niettemin: op een TV zien de fotos er altijd wat minder uit dan op een goed computerscherm

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.