17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    darkchocolate

kwaliteit ipod nano 4e generatie slecht

Hallo,

Ik weet niet of het andere mensen is opgevallen maar bij mij is de geluidskwaliteit van de Ipod nano (4th generation) slechter dan de Ipod Nano (2nd generation). De liedjes komen van dezelfde computer en Itunes, dus ik snap niet waarom er bij die nieuwe nou meer ruis bij komt. En vooral de bass klinkt niet zuiver. Ligt het aan mijn Ipod, of hebben er meer mensen last van?

ps. de nieuwe Ipod synchroniseert de muziekbestanden opvallend snel vergeleken met de ouwe.. Zou het daaraan liggen?

Alvast bedankt :wink:

Bijdrager
    chatsmit

ik kan het niet vergelijken, maar kun jij het ook vergelijken met gebruik van dezelfde koptelefoon?
    PS: dat sneller synchroniseren heeft er niks mee te maken.

Bijdrager
    Josebo.

Denk eerder dat het dan met de koptelefoon te maken heeft. Die geeft het geluid weer. Misschien dus eens nadenken over de aankoop van betere oortjes/koptelefoon.

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt niet toevallig wat instellingen op die iPod anders staan?
    Zie iPod: About the Equalizer

Bijdrager
    Nikita

Die standaard dopjes zijn inderdaad van beroerde kwaliteit… Persoonlijk vind ik de oude (steeltje-oortje-model) beter geluid geven; hoewel dat ook bagger is vergeleken bij bijvoorbeeld CX300’s van Sennheiser :wink:

Bijdrager
    darkchocolate

Dat is hem nou juist. Ik vergelijk beide ipods met dezelfde oordopjes. Ik heb ze twee maanden geleden gekocht, en ik weet zeker dat het niet daaraan ligt. (edit. Ik heb sennheiser cx300 :wink:)

Hij staat op Akoestisch, en ik zou het jammer vinden als ik een andere instelling moest kiezen. Liedjes zonder bass komen hier namelijk veel mooier in uit.

Moderator
    unSOUND

Er zijn inderdaad geluidsverschillen tussen de verschillende generaties, het zou dus gewoon kunnen dat de nieuwe iPod een geluidschip van mindere kwaliteit hebben.

Bijdrager
    darkchocolate
    ”unSOUND”

Er zijn inderdaad geluidsverschillen tussen de verschillende generaties, het zou dus gewoon kunnen dat de nieuwe iPod een geluidschip van mindere kwaliteit hebben.

Oh dat is toch wel jammer .. denk je een betere ipod te hebben gekocht, met meer geheugen, pak je alsnog je oude ipod erbij (haha). Nja, in iedergeval, jullie weten ervan.

Moderator
    unSOUND
    ”darkchocolate”

denk je een betere ipod te hebben gekocht.

Tja, daar zit hem de denkfout. Het enige wat je zeker weet is dat je een nieuwere hebt gekocht. Dat ie kwalitatief beter is verzin je er vaak zelf bij… :wink:

Bijdrager
    iBenji

Goede dag iedereen, ik ben verkoper van iPod’s en ik weet niet of het jullie is opgevallen maar de iPod’s worden
    steeds goedkoper en dat gaat zeker ten koste van de kwaliteit van de iPod’s wat ik zelf erg jammer vind.
    om je een idee te geven komen een hoop onderdelen van de iPod bij samsung vandaan. En samsung heeft zelfs een speler voor maar 69,- waar de onderdelen van betere kwaliteit zijn..

Dus ja, het geluidskwaliteit van de 4e generatie Nano is minder.

Bijdrager
    chatsmit

weet iemand misschien ergens een iPod vergelijking te vinden? Ik ben nu namelijk wel erg ge├»nteresseerd welke iPod de beste geluidskwaliteit levert. Misschien dat die alle oudste iPod’s wel het best klinken, dat zou leuk zijn want dan heb je voor zeer weinig poen de best klinkende portable audio:-)

Bijdrager
    Pieterr

Dit is wel een aardige link: iPod Classic Audio Measurements

This web page discusses the Audio Classic 160GB audio performance. I’ve started this page because of the sonic differences between the iPod Classic, and the iPod Video 5G 60GB. In my opinion the 5G sounded better than its successor 6G.

Bijdrager
    darkchocolate
    ”iBenji”

Goede dag iedereen, ik ben verkoper van iPod’s en ik weet niet of het jullie is opgevallen maar de iPod’s worden
    steeds goedkoper en dat gaat zeker ten koste van de kwaliteit van de iPod’s wat ik zelf erg jammer vind.
    om je een idee te geven komen een hoop onderdelen van de iPod bij samsung vandaan. En samsung heeft zelfs een speler voor maar 69,- waar de onderdelen van betere kwaliteit zijn..

Dus ja, het geluidskwaliteit van de 4e generatie Nano is minder.

Ja, dat ze goedkoper zijn was me zeker opgevallen. Natuurlijk heb ik de duurste genomen met de hoop dat ze beter waren (yup een denkfout). Samsung? Zelf ben ik niet zo tevreden over samsung, maar dat verschilt per persoon denk ik. Bedankt voor je antwoord trouwens, dan hoef ik niet naar de winkel om te vragen wat er aan de hand is. Het ligt gewoon aan de Ipod.

Bijdrager
    cmegens

Nou ik heb een 4G en een 1G Nano, en de geluidskwaliteit is gewoon precies hetzelfde. Ik denk dus dat er of echt iets mis is met je nieuwe nano, of je toch die equalizer anders moet instellen. Zet ze eens allebei terug naar fabrieksinstellingen en controleer het dan eens?

Over dat de iPod’s goedkoper worden en dus slechter, dat is echt je reinste onzin. iPod’s worden goedkoper omdat de interne electronica ook steeds goedkoper is geworden, doordat deze nu massa wordt geproduceerd. Dit is te wijten aan de explosieve verkopen van iPod’s, maar ook andere mp3 spelers. Dus kan Apple de spelers nu goedkoper in de markt zetten, met vergelijkbare en zelfs betere technologie.

Verder, het feit dat je iPods verkoopt wil nog niet zeggen dat je dan ook meteen precies weet wat er in en rondom te iPod afspeelt, het apple marketing plan kent, en alle technische details van het ontwerp van de iPod weet. Dat ibenji dus beweert dat doordat ze goedkoper worden de kwaliteit ook minder wordt is leuk, en dat hij iPods verkoopt is ook leuk. Maar dat maakt het nog geen feitelijke waarheden. Als goedkoper echt slechter zou zijn, waarom is dan bijvoorbeeld het schermpje van de nieuwe Nano groter, helderder en scherper dan de 1G? waarom zou dat dan in hemelsnaam wel het geval zijn met de geluidskwaliteit? Pas dus alsjeblieft ook deze topictitel aan, wat nu presenteer je het ook als een feit dat de 4G slecht is, terwijl je het vervolgens gaat navragen. Als 10000 mensen problemen hebben met de geluidskwaliteit, dan mag je gaan zeggen dat er misschien wel problemen zijn met de geluidskwaliteit. Jij in je eentje bepaalt dat echter niet.

Bijdrager
    macoky

Ook ik heb een soortgelijke ervaring met mijn iPod Touch. Deze heeft veel meer last van ruis dan mijn oude iPod classic 3e generatie. Vooral op laag volume en bij rustige nummers kan ik me daar mateloos aan storen. Het is dat de Toch zo veel meer kan …..

Bijdrager
    darkchocolate
    ”cmegens”

Nou ik heb een 4G en een 1G Nano, en de geluidskwaliteit is gewoon precies hetzelfde. Ik denk dus dat er of echt iets mis is met je nieuwe nano, of je toch die equalizer anders moet instellen. Zet ze eens allebei terug naar fabrieksinstellingen en controleer het dan eens?

Heb ik geprobeerd, het probleem blijft zich behouden. Ik heb er geen problemen mee als naar muziek luister met weinig bass, maar wel bijvoorbeeld als ik hiphop luister. Ik weet niet of je dat hebt geprobeerd? Wat betreft de equalizer, ik zou hem het liefst op Akoestisch houden. Ik vind dat het mogelijk moet zijn.

”cmegens”

Over dat de iPod’s goedkoper worden en dus slechter, dat is echt je reinste onzin. iPod’s worden goedkoper omdat de interne electronica ook steeds goedkoper is geworden, doordat deze nu massa wordt geproduceerd. Dit is te wijten aan de explosieve verkopen van iPod’s, maar ook andere mp3 spelers. Dus kan Apple de spelers nu goedkoper in de markt zetten, met vergelijkbare en zelfs betere technologie.

Als goedkoper echt slechter zou zijn, waarom is dan bijvoorbeeld het schermpje van de nieuwe Nano groter, helderder en scherper dan de 1G? waarom zou dat dan in hemelsnaam wel het geval zijn met de geluidskwaliteit?

Heb je gekeken naar de link van Pieterss? Het blijkt dus wel dat nieuwere Ipods van kwaliteit kunnen verschillen. Was het maar zo dat ze kwamen met vergelijkbare of betere technologie. Wie zegt dat de Ipods wel goedkoper worden vanwege de massaproductie? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar het goedkoper worden van de Ipod zorgt in iedergeval voor een massa-inkoop van goedkopere onderdelen, en dus slechtere kwaliteit. Misschien wordt het geld inderdaad gestoken in het schermpje en minder in de geluidskwaliteit (dit is toch wat je bedoelt macoky?). Ik vind het sowieso onlogisch als een product opeens goedkoper wordt.

”cmegens”

Pas dus alsjeblieft ook deze topictitel aan, wat nu presenteer je het ook als een feit dat de 4G slecht is, terwijl je het vervolgens gaat navragen.

Wil ik best, ik zou alleen niet weten hoe.

Bijdrager
    iBenji
    ”cmegens”

Verder, het feit dat je iPods verkoopt wil nog niet zeggen dat je dan ook meteen precies weet wat er in en rondom te iPod afspeelt, het apple marketing plan kent, en alle technische details van het ontwerp van de iPod weet. Dat ibenji dus beweert dat doordat ze goedkoper worden de kwaliteit ook minder wordt is leuk, en dat hij iPods verkoopt is ook leuk. Maar dat maakt het nog geen feitelijke waarheden. Als goedkoper echt slechter zou zijn, waarom is dan bijvoorbeeld het schermpje van de nieuwe Nano groter, helderder en scherper dan de 1G? waarom zou dat dan in hemelsnaam wel het geval zijn met de geluidskwaliteit? Pas dus alsjeblieft ook deze topictitel aan, wat nu presenteer je het ook als een feit dat de 4G slecht is, terwijl je het vervolgens gaat navragen. Als 10000 mensen problemen hebben met de geluidskwaliteit, dan mag je gaan zeggen dat er misschien wel problemen zijn met de geluidskwaliteit. Jij in je eentje bepaalt dat echter niet.

SORRY ik wist niet dat je boos werd…..

Ik heb alleen vertelt wat ik weet. Je hebt mij niet horen zeggen dat ik alles weet..
    Ik heb andere mp3 spelers gehoord en het best vreemd dat je ook spelers kunt kopen voor minder geld maar wel een beter geluid krijgt.
    Een voorbeeld daar van is iaudio, er is nog geen mp3 speler op de markt gebracht die het zelfde geluidskwalitieit heeft.
    En dat voor 79,-
    De Nano 4G is niet slecht maar voor het geld kan het beter, massa productie heeft echt zijn nadelen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.