4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Kawaii Nezumichan

Kwaliteit gaat verloren…

Hallo allemaal,
    hopelijk dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Nadat ik dit forum een beetje doorzocht had, had ik uitgevogeld dat de programma’s iMovie en Final Cut Express gebruikt kunnen worden voor het capturen van je gefilmde materiaal vanaf een Mini DV-camcorder. Ik heb zelf een JVC GR-D760.
    Ik heb tot nu toe al het materiaal in 16:9 stand gefilmd. Dus met iMovie heb ik ook DV-breedbeeld geselecteerd.
    Nu ik heb geimporteerd van mn camcorder, vind ik dat de kwaliteit echt een stuk achteruit is gegaan. Ik was erg blij te zien dat het materiaal haarscherp gefilmd was, en dat nu niet terug te zien is op mijn geimporteerde materiaal.
    Hoe kan dit verholpen worden?
    Thanks!

Bijdrager
    Dick de Roos

Je moet het computer-videobeeld niet gaan beoordelen op kwaliteiten als scherpte.
    Ten eerste zal het video-programma (FCP; FCE; iMovie en anderen) het beeld niet in volle glorie gaan weergeven, ten tweede is een computerscherm niet bedoeld voor het weergeven van video.
    Pas als je het beeld op een TV ziet, mag je er een kwaliteitsoordeel aan verbinden.
    Om deze reden koppelen de meeste edittors ook een TV-scherm aan de computer.
    Waarschijnlijk maak je je zorgen om niets.

Bijdrager
    Kawaii Nezumichan

Als ik mijn camcorder aan de tv aansluit met de bijbehorende kabel, heb ik inderdaad goed beeld. Maar mocht ik dit geimporteerde op mn Book op een schijf gaan branden en dit afspelen via TV, dan is dus pas echt te zien of de kwaliteit achteruit is gegaan… ik begrijp het.
    Bedankt voor de snelle reactie!

Bijdrager
    Kawaii Nezumichan

Toch nog een vraagje erbij… Ik ben nu eenmaal zover gekomen dat ik een bewerkt filmpje heb, in .dv formaat.
    Hoe kan ik hem nu converteren naar .avi. Volgens deze links is het as simple as that:
    http://www.xvidmovies.com/mac/
    http://www.divx.com/divx/mac/guides/imovie.php
    heb die.component bestand netjes in de quicktime map gegooid, herstart. Stappen 1 tot en met 3,5 lukken. Maar als ik m wil opslaan als, zou er onderin dus een optie moeten komen om de movie als divx avi te converteren. Maar dit staat er bij mij niet, het is gewoon standaard venster.
    Wat doe ik fout?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.