12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

kwaliteit desktops/laptops

Merkloze desktop blijkt kwetsbaar
    Als we inzoomen op de merken, komen we op een aantal opvallende vaststellingen. Bij de desktops blijken merkloze computers het vaakst stuk te gaan: veertig procent heeft binnen een jaar problemen. Acer, Packard Bell en Asus zitten ondanks een iets betere score eveneens in de laagste regionen. Boven aan het lijstje staat Apple. Met slechts zestien procent defecte toestellen binnen het jaar laat het de concurrentie ver achter zich. Fujitsu-Siemens en HP volgen; een kwart van de gebruikers moest het afgelopen jaar terug naar de winkel.
    Notebooks hebben zoals gezegd veel minder problemen. Van Sony-notebooks moet amper zes procent op korte termijn in de reparatie. Apple neemt met één procentje meer de tweede plaats in. Acer, Fujitsu-Siemens, IBM en Toshiba hangen allemaal net boven het gemiddelde van negentien procent. Onder aan het lijstje vinden we Asus, Packard Bell, Dell en HP. Toch valt het op dat het probleempercentage bij de slechtste laptopmerken nog steeds een top 3-notering zou opleveren bij de desktops.

Aldus ZDNet http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=73687&mxp=105

Bijdrager
    Esquare

“Ondanks een gebrek aan games wordt het cliché dat Apple kwaliteit levert duidelijk bevestigd.”

Deze zin heb ik nu vijf keer gelezen, maar ik begrijp hem nog steeds niet. 8)

Bijdrager
    tommy666

Daarmee proberen ze zonder succes de uitspraak te weerleggen dat apple brol levert die geen games kan draaien.Dit wordt vaak in één zin gebruikt,maar hier wordt het verkeerd in dezelfde zin gebruikt.

Bijdrager
    majorB

Dat is correct en tevens juist…

Bijdrager
    Dick de Roos

Zo’n zin krijg je gratis en toch voor niets mee.
    :roll:

Bijdrager
    majorB

Dat is correct en tevens juist… 8)

Bijdrager
    swissonline

DAN MOET JE DE NIEUWE TESTAANKOOP EENS LEZEN ( http://www.test-aankoop.be )

Beste koop = APPLE op alle gebied

BEHALVE games :cry:

Bijdrager
    MonoSynth

Ik heb regelmatig splinternieuwe desktops open moeten schroeven om lamme molex-stekkertjes en meer van die onzin te repareren.

Dat Apple op nummer 1 staat verbaast me niets. Hun consumenten-pc’s zijn in principe laptops in een andere form-factor met als pluspunt dat ze niet overal mee naartoe gezeuld worden met alle gevolgen van dien.

Bijdrager
    mac lover

inderdaad… ik werk nu met mijn iMac G5 (ja wat kan een 15 jarige zichzelf verwennen na een tijd sparen) en inderdaad als er een accu, toetsenbord en trackpad bij in zat was het een hele leuke laptop

Bijdrager
    Xcode

Ik heb hier in huis al heel wat Macs zien komen en gaan (vooral komen :P) en er is nog nooit één kapot gegaan. Tuurlijk, het blijven apparaten, maar toch is Apple (zoals je uit het artikel kunt opmaken) uniek op het gebied van kwaliteit. Alleen blijven er natuurlijk maandagochtend-macs bestaan. Vlak na een releasedatum is het eigenlijk ook niet zo verstandig om een Mac te kopen (ook geen andere producten van een ander merk), want die zijn nog nieuw en daar kunnen nog wel eens fouten in de hardware zitten. Toch blijft een Mac gewoon z’n werk doen, je kan nooit een andere Mac kopen omdat de vorige de geest heeft gegeven. Je hoeft eigenlijk geen nieuwe te kopen, maar die nieuwe is net weer wat mooier (en sneller)…

Moderator
    Poezenbeest
    ”Mac

Toch blijft een Mac gewoon z’n werk doen, je kan nooit een andere Mac kopen omdat de vorige de geest heeft gegeven. Je hoeft eigenlijk geen nieuwe te kopen, maar die nieuwe is net weer wat mooier (en sneller)…

Onze Quadra had het na zeven jaar erg trouwe dienst toch wel gezien en blies de grafische kaart op, zelfs al had ik die nog kunnen vervangen, dan nog denk ik dat ik aan een QUadra 850 met een 512 MB harde schijf niet veel had kunnen beginnen….

De stelling dat je nooit een nieuwe Mac hoeft te kopen omdat de oude het begeeft ging in dit geval niet op; de grafische kaarten zijn nauwelijks meer te krijgen en om nou te zeggen dat je met een Quadra 850 nog lekker werkt??? Ik moest toen weldegelijk een nieuwe Mac kopen omdat de oude kapot was. Het werd overigens een fonkelnieuwe PowerMac G4 350 met AGP Graphics…. een snelheidsduivel!

Thans is ook die het redelijk aan het begeven, geluid doet het niet meer en de kast wordt onderhand accijnsplichtig met al die nicotine er op… de iBook G3 800 heeft ook zijn langste tijd gehad en tsja…. er zal toch een werkende Mac in huis moeten zijn (of ik raak aan lager wal).

Gelukkig is de iMac-Rouwrand in zicht, dus kan ik weer een goede zes jaar mee, ik denk dat dat ook wel de verversingsgraad van een Mac aangeeft; je kan er zes-zeven jaar mee voort en dan MOET je gewoon een nieuwe, de oude is dan namelijk aan het einde van zijn levensverwachting en daarnaast is de technologie zo verbeterd, dat jje wel zal moeten.

Overigens heb ik in mijn kennissenkring nog wel een werkende Classic II en een van de eerste Preforma’s…

Bijdrager
    Xcode

Dan heb jij er hele andere ervaringen mee. Het enige wat ooit een keer echt stuk is geweest, is een toets van het toetsenbord van de Power Macintosh 8500. Verder is ooit de harde schijf van de PowerBook overleden, maar ook niet zo gek nadat hij een paar keer is gevallen.

En ja, meestal moet je je Mac vervangen omdat de techniek erg verouderd is, maar dat heeft niks met kwaliteit te maken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.