3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Steves lovechild

Kwaliteit codecs iDVD3 vs DVD SP2

Om het kwaliteitsverschil tussen de codecs van iDVD3 en DVD SP2 te testen heb ik van een film een lange en korte versie gemaakt. De lange met DVD SP2 en de korte met iDVD3. Met het zelfde materiaal was de lange (110 min.) beter van kwaliteit dan de korte (45 min.) Met name de noise removal in Compressor (bij scenes met iets te weinig licht), deed wonderen. Petje af voor deze prestatie van Apple!

Bovendien merkte ik dat op een oudere DVD -speler, de DVD SP versie beter draaide. (door de lagere bitrate – mede door APack voor het geluid) Door de hogere bitrate liep de iDVD versie minder soepel. Ik gebruik het oude beestje als veiligheidsmarge. Wanneer de DVD’s daar goed op spelen, spelen ze bij klanten, met over het algemeen nieuwer spul, zeker goed.

Montage: FCP 4
    Brander: Pioneer 106
    Media: Mitsui, 2 speed.

SLC

Bijdrager
    Fokker3

Weet je zeker dat je dingen niet door elkaar haalt?? Ik bedoel:

De lange met DVD SP2 en de korte met iDVD3. Met het zelfde materiaal was de lange (110 min.) beter van kwaliteit dan de korte (45 min.

en vlak daarna

Petje af voor deze prestatie van Apple!

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar dit klinkt gewoon niet logisch (voor mij dan).:?

Bijdrager
    Hans de Bijl

Da’s juist Steve,

Mede door de dubbele variabele bitrate. Niet alleen met Compressor maar ook rechtsreeks vanuit QuickTime.

Hans

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.