30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Kwaliteit camera

Hey,

Ik zit een klein beetje met een dilemma, ik vertrek binnenkort voor 3 maanden naar China en natuurlijk wil ik redelijk wat foto’s nemen.
    Deze foto’s zou ik vooral op mijn blog willen posten (en eventueel laten inkaderen (enkel de toffe))

Mijn oorspronkelijk plan was om mijn Canon 550D mee te nemen, maar omdat deze nogal lastig is om altijd bij te hebben en ik hem eigenlijk amper gebruik begin ik wat te twijfelen om niet gewoon een iPhone aan te schaffen.

Maar nu zit ik zo’n beetje met de vraag, hoe goed is de kwaliteit van de foto’s van een iPhone, ik ben natuurlijk geen fotograaf, maar zou toch wel graag mooie foto’s kunnen trekken.

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze vraag.

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan of je het nu hebt over een iPhone 3GS of een iPhone 4. Die van de iPhone 4 maakt nog behoorlijke foto’s, de 3GS naar mijn mening niet.

Als je op Flickr kijkt kun je foto’s opvragen die met een bepaalde camera zijn gemaakt, daar kun je dus ook makkelijk gemaakte foto’s bekijken.

http://www.flickr.com/cameras/apple/iphone_3gs/
    http://www.flickr.com/cameras/apple/iphone_4/

Inactief
    Anoniem

Het is dan natuurlijk de bedoeling om een iPhone 4 te kopen.

Ik heb al heel wat foto’s bekeken om flickr, en die van de iPhone 4 zien er echt vrij goed uit, ik vraag mij enkel af of ze goed genoeg zouden zijn.

Moderator
    unSOUND

Ja, dat is natuurlijk behoorlijk persoonlijk. De ene is een pixelneuker die vooral naar de kwaliteit kijkt, en jij vind bij thuiskomst de herinnering die de foto oproept misschien belangrijker dan dat beetje meer ruis…

Wat wel een belangrijk nadeel kan zijn is het gebrek aan degelijke zoom…

Bijdrager
    juwlez

Moet eerlijk zeggen, dat de iphone 4 wel de beste camera heeft van alle toestellen die ik tot heden heb gebruikt.. en dat zijn er nog een aantal wat…

Samsung U600 3,2mp