19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Dveen

Kwaliteit Airport express op BOSE 3-2-1

Beste Apple-liefhebbers,

Ik zit te denken om een Airport express aan te schaffen, ik vroeg me alleen af of er mensen ervaring hebben met de geluidskwaliteit via Airtunes op een BOSE 3-2-1 set?

Ik las op internet iets, dat als je dure speakers had, dat dan de geluidskwaliteit erg tegenvalt via Airtunes.

En zijn de kabels van Monster (die je in de Apple-store vindt voor aansluiten Airport express) nu echt beter?

Alvast bedankt voor de hulp!

Davy :apple:

Bijdrager
    KarelWillem

'De geluidskwaliteit' bestaat niet.

Om te beginnen bepaalt vooral wat je naar je Bose stuurt voor een groot deel de kwalteit (lage compressie of uncompressed?).
    En pas daarna hoe je het stuurt (via de Airport dus).

Ik kan me voorstellen dat een audiofiel kanttekeningen kan hebben bij de D/A-converter in de Express.
    Ik kan me ook voorstellen dat 99% van de mensheid geen enkel verschil hoor met muziek via de Airport, of muziek rechtstreeks via een kabel.

N.B.: Kabels. Heeft die Bose geen optische ingang?
    Dan geeft een Toslink-kabeltje van 3,50 een betere kwaliteit dan die dure Monster tulp-kabels van de Apple-store.

Bijdrager
    Dveen

@KarelWillem

Ik heb net even gekeken en hij heeft 1 optisch digitale ingang (staat in de spec’s)

Net heb ik even gezocht wat een toslink-kabel is maar die gaat volgens mij niet passen, op de achterkant zit alleen maar rood-wit (links/rechts).

Bijdrager
    KarelWillem

Optisch kan er uit zien als een 3.5mm ingang (als op de Airport Express), of als een ‘vierkant gaatje’.

Dat zijn geen wit/rood tulp-ingangen i.i.g.

Bij de optische ingang staat ‘Optical’. Zie bijgaande afbeelding.

Bijdrager
    Dveen

http://www.bose.com/images/home_entertainment/components/pc_321gs_mc_back_l.jpg

Je ziet wel links-onderin op het plaatje, optical staan is dat wat u bedoeld?

Bijdrager
    KarelWillem

Precies ja. Dat is hem. Zie de reactie boven je.

Bijdrager
    Dveen

Sorry, ik had het bericht niet gezien.

Dus ik moet een Toslink-kabel hebben, die is aan de ene kant dan Aux en aan de andere kant ‘Optical’?

Bijdrager
    Brimme

ik zou eerder twijfelen over de geluidskwaliteit van je bose in plaats van de geluidskwaliteit van je airport expres:D

Heb hier mijn airport express aan een Denon Avr3808a met monitor audio Rs6 silver hangen en dat klinkt super,vooral als je lossles gebruikt.

de airport express geeft gewoon het signaal door als je hem met optisch aansluit en dan bepaalt de dac in je audio systeem de kwaliteit.

Bijdrager
    Dveen

Haha, het is anders wel goed geluid hoor:P maar Denon ook dat weet ik…

Maar kan ik die Toslink kabel gewoon aansluiten op de Airport Express?

Bijdrager
    babo

Ik heb de express aangesloten via een optisch kabeltje aan de 321 set. Voor mij klinkt het als een klokje.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    jobz

@Dveen, misschien kan je een keer met Ivar naar de winkel : http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=145474 8) :P

Bijdrager
    Dveen

@jobz

Haha, ik had zijn topic ook gezien maar hij had een iets andere vraag:D

Maar moet ik nu deze kabel hebben?
    http://www.vego.nl/kabels/hqss4624/hqss4624.htm

Bijdrager
    gerryvonne

Een prima geluid hier. Al klinkt iTunes Plus toch net iets beter! M.a.w. compressie speelt een belangrijke rol. Optisch aansluiten is een aanrader.

Als aanvulling, sinds kort maak ik gebruik van TV Shows uit de iTunes Store (US) en ondanks het surround issue, wordt ik echt weggeblazen in stereo modus op mijn BOSE 3-2-1 set.

Bijdrager
    ivar

Hahahahahah
    Ik zeg wanneer gaan we? zit nog steeds te wachten op de gouden combi tip!!!
    gr Ivar

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Dveen”

…Maar moet ik nu deze kabel hebben?
    http://www.vego.nl/kabels/hqss4624/hqss4624.htm

Dat is hem helemaal.

Bijdrager
    Dveen

@ ivar

Haha, ik heb mijn Airport express net besteld en ik weet nu ook welke kabel ik nodig heb.

Bedankt voor de reacties echt top!

Gr. Davy:D

Bijdrager
    gerryvonne
    ”gerryvonne”

surround issue

is opgelost in iTunes 8.2:)

Bijdrager
    joerideleebeeck

Vergeet niet dat als je airtunes gebruikt via een airport express, dat je alleen de output van iTunes hoort.
    Dus het geluid van een filmpje op youtube bijvoorbeeld niet.

Je kan dan wel Airfoil gebruiken, is een applicatie om met eender welk programma geluid via je airport express te beluisteren;)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.