11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacFeegle

Kunnen USB-poorten stuk?

Gaan usb-poorten wel een stuk in een mac? Iemand dat wel eens gehad?

Bijdrager
    hifi

Waarom zouden ze niet kapot kunnen gaan? Als er teveel spanning opkomt kan het goed zijn dat ze het begeven. De MacBooks hebben hier nogal last mee gehad. => resultaat : nieuw logicboard.

Bijdrager
    MacFeegle

er zijn zo van die dingen die ik niet weet;-)
    kan je een voorbeeld geven van een situatie dat er te veel spanning op komt?

Bijdrager
    505

Is de jouwe stuk dan?

Dan vervangen ze inderdaad het logicboard. Bij mij ging de FireWire een keer kapot, kreeg ook een nieuw logicboard.

In de winkel wisten ze ook niet precies waarom die stuk ging.

Bijdrager
    hifi

Goh overspanning kan je krijgen door bv een apparaat dat met externe bron is aangesloten op je notebook. Als je dan bv een blikseminslag krijgt en dat appraat met externe bron krijgt een piek aan stroom binnen verneuk je de poort.

Bijdrager
    505

Dat was waarschijnlijk de rede van mijjn FireWire poort die kapot ging. Het apparaat wat aangesloten was had kortsluiting.

Maar zeker wisten ze het niet.

Bijdrager
    MacFeegle

neen, 2de handsje gezien met een usb / ethernet probleem

”505″

Dan vervangen ze inderdaad het logicboard.

geld ook bij een iBook G3 dual usb neem ik aan

Bijdrager
    505

Ik had een Mac mini.

Maar pas op met zo’n iBook G3, daar zit geen garantie op. En een logicboard is het duurste uit je Mac. Zit namelijk ook de processor bij en al die dingen.

Bijdrager
    MacFeegle

ben bekend met de G3 logicboardproblemen
    als serienummer binnen de range valt, maar een no-go denk ik

geven system-info of hardwaretest de defecten aan?

Bijdrager
    sypie

De serienummers maken niets meer uit. Het gaat om de leeftijd. Ik heb namelijk een 2e hands iBook, dual USB en 900MHz (G3 of 4 geen idee), waarvan het videoprobleem naar voren gekomen is. Apple gaat dit logic board niet vervangen volgens de Card services in de buurt.

Als je op de apple website zoekt dan kun je ook zien dat er voor omruilprogramma’s bepaalde termijnen staan. Het programma waar mijn iBook in zit is inmiddels al 3 jaar afgelopen. Apple heeft in principe de oplossing aangeboden maar als jouw probleem na die tijd nog een keer naar voren komt dan zetten ze jou buiten spel.

Bijdrager
    gsbrt
    ”MacFeegle”

ben bekend met de G3 logicboardproblemen
    als serienummer binnen de range valt, maar een no-go denk ik

geven system-info of hardwaretest de defecten aan?

Heb waarschijnlijk hetzelfde soort probleem, mac mini (eerste generatie) met externe iomega hardeschijf, werd vanochtend niet meer herkend via de usb 2.0 kabel wel weer met de firewire.. dacht eerst dat het aan de kabel lag. moest m’n ipod opladen die vervolgens vast liep bij het aankoppelen op dezelfde poort. Alleen het toetsenbord doet het nog op deze poorten van de mini.

hoe kan ik die hardwaretest uitvoeren?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.