6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    QSD

Kun je zonder computer foto's van camera naar harde schijf verplaatsen ?

Deze zomer ga ik op reis voor een kleine maand, eerste keer in mijn leven dat zoiets kan.
    Door de lange tijd weg van huis zal het kaartje in mijn camera vollopen.
    Daardoor zal ik dus geregeld de foto’s van het kaartje moeten ledigen op een aparte harde schijf.
    Kan ik dit doen zonder hulp van een computer ? Hoe minder duur materiaal mee, te beter.
    Indien dit kan, hoe ga ik tewerk ?

Bedankt.

Bijdrager
    Indomarco

Western Digital Passport Wireless
    Da’s een portable HD met SD-card reader welke automatisch je bestanden upload en kaart leegmaakt (alles instelbaar)
    Wij heden de 2TB mee naar Indonesie
    Je kunt er evt. ook films op zetten die je onderweg met iPad of iPhone kan streamen

Bijdrager
    gipsman

Heb je ook een iPhone/iPod/iPad mee? (Waarmee je uiteraard ook foto’s kan maken!)
    Dan kun je dmv een kabeltje uploaden en vandaar naar een clouddienst (iCloud, Google Drive, Dropbox,…).
    Over wifi welteverstaan.

Bijdrager
    KarelWillem
    4me op 31 maart 2016

…Neem voldoende kaartjes mee voor de hele reis… … Op het moment dat je in de gelegenheid bent upload je je foto’s naar een cloud opslag…

Ja, voor de veiligheid is dat wel het lekkerste idee.

Maar met een camera en SD-kaartjes alleen is het vrij lastig uploaden.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Oh ja. Computers, die vind je zo hier en daar nog wel ja.:)

Bijdrager
    QSD

Het is wel de bedoeling dat ik géén computer meeneem op reis en ook geen tijd wil verspillen om een computer te zoeken onderweg om over te zetten.
    Dus blijft wellicht enkel de WD Passport Wireless over tenzij ik een bijkomend aantal SD kaartjes bijkoop, dat gaat nog minder plaats innemen in mijn bagage. En berg die veilig op tot ik thuis ben en zet ze dan over in mijn iMac.

Alhoewel, de combinatie van én de WD én bijkomende kaartjes toch wel ideaal zou zijn, raakt het ene weg, dan heb je (hopelijk) het andere nog. :-)

Bedankt voor de tips.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.