6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    shakey

Kun je opnames met El Gato Eye TV One bewerken op je Mac?

Ik wil opnames met de El Gato Eye TV One kunnen bewerken op mijn Mac. Kan dat?

Ik heb nog geen El Gato Eye TV:

https://www.bol.com/nl/p/elgato-eyetv-one-digitale-decoder-usb/9000000011866100/

Er zijn vier opnames die ik wil maken van tv, voor eigen gebruik, en in staat zijn de reclames er uit te editen.

Als iemand die opnames voor mij kan maken, dan zou ik daar ook heel blij mee zijn.

Bijdrager
    Matanza

Kan je niet direct helpen met je vraag.
    Maar je link verwijst naar een oud product.

Kijk zeker dat je iets koopt dat DVBT2 compatible is DVBT gaat er binnen dit en een paar maanden uit in bv Duitsland. NL&BE zullen snel volgen normaal gezien.

https://www.geniatech.eu/eyetv/product/eyetv-t2/

Bijdrager
    Matanza

Even ter vervollediging.

Frankrijk is al overgestapt op DVBT2 en DVBT2 is ook vereist voor HD beelden.

Bijdrager
    mac4us

Monteren kan met de EyeTV3 software (wordt meegeleverd). Maar belangrijker is: kun je ook die kanalen/programma’s opnemen met de stick die jij vermeldt?

De stick die jij opnoemt is alleen geschikt voor NPO1,2,3 en een regionale zender in Nederland (DVB-Terrestrial). Verder voor een aantal radiokanalen. Als je een kabelaansluiting van Ziggo hebt, ben je beter af met de EyeTV Hybrid (DVB-T en DVB-Cable). Die sluit je aan op de kabel en dan heb je ca. 50 TV stations, waarvan 4 in HD (NPO1,2,3 en Ziggo Sport), de rest in Standard Definition. De nieuwe Hybrid schijnt ook DVB-T2 aan te kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Bovendien zijn, resp. waren er problemen met de combinatie EyeTV3 en DVB-T2 in Duitsland.https://eyetvforum.com/index.php?/topic/1920-eyety-t2-lite-vs-t2/

Bijdrager
    nnsa

De basis-vraag is/was: ik wil opnames die zijn gemaakt met EyeTV kunnen bewerken op de mac. Kan dat ?

De Elgato EyeTV3 software laat eenvoudige bewerkingen in het programma al toe: je kunt begin en einde van de opname tot op het beeld nauwkeurig verwijderen en ook niet gewenste scenes (bijvoorbeeld reclame) verwijderen. Dan heb je een in EyeTV afspeelbaar bestand. In principe is dit videobestand mpg. Dit bestand kan je ook nog vanuit EyeTV exporteren, om het als video-bestand in een ander programma (bijvoorbeeld AppleTV) af te kunnen spelen. Antwoord is dus: ja dit kan.

Blijft overeind welke EyeTV (USB)tuner wil je gebruiken ? De meeste halen inderdaad niet meer dan NPO 1,2 en 3 + regionaal gratis uit de lucht. Kwaliteit is acceptabel, maar GEEN HD !

Er is of was ook een EyeTV usb tuner op basis van digitenne, waarin je een kpn kaartje kon steken om tegen betaling alle digitenne zenders te kunnen ontvangen (dus de meeste nl commerciele zenders).

De plaatsing/ontvangst van de antenne is wel kritisch, want binnen een meter kan je wel of geen ontvangst hebben.

Niet dat het er toe doet, maar je uiteindelijke basis-vraag is mij niet duidelijk: wat wil je nu eigenlijk voor elkaar maken. Het lijkt op een incidentele opname(reeks), of wordt het opnemen struktureel ? met EyeTV.

Bijdrager
    shakey

Beste @ mac4us en @ nnsa, Hartelijk bedankt voor jullie uitgebreide reactie. Maar ik denk dat ik er al uit ben. Het is mij gelukt een perfecte opname te maken met de QuickTime screen capture in combinatie met Soundflower voor de audio.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.