6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jantje bee

kun je minder in foto's – wat merk jij?

ik heb het gevoel da ik allerlei dingen niet meer kan in fotos

zoals
    het splitsen van gebeurtenissen
    het benoemen van gebeurtenissen
    het veranderen van lokatiedata
    het makkelijk slepen naar een album van fotos uit verschillende gebeurtenissen
    ik zie wel dat de gebeurtenissen uit de oude iphoto bibliotheek nog toegankelijk zijn…

wat mis en merk jij?

Bijdrager
    bupaul

Ik ben er ook achter dat het samenvoegen tot 1 album niet meer gaat.
    Maar dat vind ik niet zo erg want je kunt de foto’s vrij gemakkelijk kopiëren.
    Wat ik “nog” niet heb kunnen vinden is het sorteren op datum, nu komen de nieuwste foto albums automatisch onderin terecht en ik wil het anderom. Dus de meest recente als eerste.
    Bij iphoto kon dat wel.

Bijdrager
    criccric

nu komen de nieuwste foto albums automatisch onderin terecht en ik wil het anderom. Dus de meest recente als eerste.
    Bij iphoto kon dat wel.

ja… inderdaad:(
    In iPhoto is alles duidelijk in Fotos zit alles bij elkaar, je begrijpt er niets meer van

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  criccric.

Bijdrager
    roto

Toevoegen van ontbrekende locatiegegevens (geotags) kan blijkbaar niet meer. In iPhoto was dat heel eenvoudig.
    Weergeven van alle foto’s op een bepaalde locatie kan ook niet meer. Nu zie je op de kaart alleen de foto’s van het door jou gekozen jaar. In iPhoto kon je naar de kaart gaan en zag je een compleet overzicht van alle foto’s met een geotag.
    Ook is de locatie-informatie, zoals Foto’s die geeft, af en toe volslagen uit de lucht gegrepen. Waar ik in iPhoto keurig de naam van de locatie te zien kreeg, krijg ik nu soms namen van straten, die niet eens in de buurt zijn, of plaatsen waar ik nooit ben geweest.

Bijdrager
    SvS

Tsjonge, wat zonde zeg, dat had Apple beter kunnen doen, gewoon features samensmelten van iPhone met Aperture! Dat valt mij toch wel even tegen.

Bijdrager
    Wauters

Jantje, ik heb hetzelfde gevoel.
    We we zijn met Foto’s weer ver verwijderd van “it just works”.
    Net zoals iTunes is dit weer software van de laagste plank.
    Traag, onoverzichtelijk, openen in extern programma gaat niet meer, “expert functies” moet je eerst aanvinken om te gebruiken…
    De mogelijkheid om over je gebeurtenis de “wrijven” en zo foto’s zien voorbijschoten is weg,….

iPhoto was op dezelfde pc snel, overzichtelijk en zoveel meer!!

Om maar te zwijgen van iTunes

sorry slecht

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.