5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Meart

Kun je in Mail mappen delen?

Als je op 2 Macs een mailaccount hebt, en het zijn beide POP-accounts, is het dan per definitie onmogelijk om een gedeelde map in Mail te creëren waar je beiden mailtjes in kan zetten?

En moet je dan een ander mail programma hebben of een ander soort account?

Bijdrager
    Dorkiban

Nee, hoor dit kan prima:
    Haal op beide computers de mail op van beide mail accounts (zorg wel dat je in mail hebt uitstaan dat je de mail van de server wordt gewist na ophalen, anders is je mail weg voordat de tweede compu hem op kan halen). Je inbox bevat nu al meteen de mails van beide accounts…

Bijdrager
    Meart

Maar dan hou je dus eigelijk 2 verschillende mappen bij, wat ik bv wis, blijft bij de ander staan.

Even anders geformuleerd:

Als ik nou in Mail een Prive- en een Klantenmap maak, en alles wat ik naar klanten verstuur en ontvang ik in de map Klanten plaats. Hoe zorg ik er voor dat de andere Mac/Account in die zelfde map kan kijken?

Bijdrager
    MacThijn
    ”Dorkiban”

Nee, hoor dit kan prima:
    Haal op beide computers de mail op van beide mail accounts (zorg wel dat je in mail hebt uitstaan dat je de mail van de server wordt gewist na ophalen, anders is je mail weg voordat de tweede compu hem op kan halen). Je inbox bevat nu al meteen de mails van beide accounts…

je moet alleen dus wel snel internet hebben en je moet de zelfde space op 2 computers hebben staan…
    dat is best suf vind ik

Bijdrager
    scab

Ook een manier om er ‘omheen’ te werken:

een IMAP mail account gebruiken; bij deze vorm blijven alle mails en eventuele bewerkingen als ‘gelezen, beantwoord, flaged’ op de server staan en zijn op deze manier op meerdere machines te gebruiken. Als de ene gebruiker een mailtje weggooit, zou dat bij de ander ook moeten gebeuren.

Het fijne weet ik er echter niet van…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.