4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    richardk

Kun je een sleutelhanger kopiëren naar een andere gebruiker?

Het account waar ik voorheen mee inlogde, had admin-rechten. Uit veiligheidsoverwegingen heb ik een speciale Admin account aangemaakt, en op mijn normale ‘werk’-account heb ik de admin rechten uitgeschakeld (dit alles met het hulpprogramma waarin je het gebruikersbeheer doet).

Lastig is nu, dat de Admin account een lege sleutelhanger heeft, terwijl ik natuurlijk juist daar mijn wachtwoorden nodig heb.

Ik heb mijn ‘werk’-sleutelhanger gekopieerd naar de Admin account, maar kan hem vervolgens niet openen met Sleutelhanger beheer. Het Unix chown commando werkt niet: hoewel ik geen foutmelding krijg, blijven Group en Owner gelijk.

Is er een manier om een sleutelhanger te kopiëren naar een andere gebruiker?

…bedankt.

Bijdrager
    1973

Huh?

Bijdrager
    Leander

Probeer eens de Private sleutel en de Publieke sleutel te exporteren via Menubalk: Archief > Exporteer (naar Gebruikers > Gedeeld). Op je beheerdersaccount deze twee sleutels importeren.

Bijdrager
    richardk

Leander, het menu-item Export is lichtgrijs (dus niet beschikbaar). Andere suggesties?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.