13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Eprom

Kun je een DVD laten “loopen” ?

Voor een demonstratie DVD moeten we de mogelijkheid hebben om het filmpje doorlopend te laten spelen.
    Kun je aan een DVD een commando meegeven om dat te doen of moet de DVD speler die mogelijkheid hebben?

Bijdrager
    Chris Meijburg

Ik weet dat je met DVD Studio Pro wel een soort van scriptje kan toevoegen dat als de DVD is afgelopen hij weer overnieuw moet beginnen.

Bijdrager
    Turbanus

Wij hebben ons daar om dezelfde reden mee beziggehouden, maar blijkbaar zijn er geen spelers met die repeat-funktie, althans hebben wij ze nog niet gevonden.Ik denk dat deze funktie voor een DVD-speler wat moeilijker ligt als b.v. voor een ouderwetse videorecorder. Wij willen gewoon DV-DVD maken, zonder toeters en bellen dus. En dan zal het nog moeilijker worden denk ik. Maar ik volg met belangstelling dit lijntje!

Bijdrager
    Vincent

In DVD Studio Pro kan je de dvd een opstart actie geven. Selecteer hier je filmpje. Dat filmpje kan je een actie toekennen, wanneer ie afgelopen is. selecteer hier weer het filmpje, voila, een loop.

Bijdrager
    Eprom

Fantastisch. Ik ga het zeker proberen.
    Bedankt voor de tips.

Bijdrager
    Turbanus

Is dat ook mogelijk in iDVD? Anders moet ik voor dat “loopje” nog Pro aanschaffen!

Bijdrager
    Vincent

kan niet met iDVD

Bijdrager
    Turbanus

Leuke wetenschap! Maar toch bedankt! :sealed:

Bijdrager
    Chris Meijburg

Wat ook een mogelijkheid is die wij al eens hebben toegepast (ver voor DVD Studio Pro):

We hadden toen een kastje dat reageerde op een 1000 Hz toontje. Aan het einde van de DVD hoorde je dus een piepje, en het kastje (dat aangesloten was op een seriele poort van een Philips Pro DVD speler) gaf achtereenvolgens een stop en een start signaal, waardoor de DVD opnieuw begon te spelen.
    Werkte prima, maar met DVDSP gaat ’t nu wel een stukje makkelijker… :)

Bijdrager
    zakalwe

Misschien kan je aan een mede-macgebruiker vragen of je voor dit project de DVD mbv hun DVD Studio Pro pakket mag maken. Voor zo’n simpele handeling is het inderdaad onzinnig om honderden euro’s uit te gaan geven.

Dus; DVDSP eigenaren to the rescue!

Tip:
    Op somige DVD spelers wil je ook nog wel eens een witte flits krijgen wanneer hij terugspringt. Dit kan je een beetje opvangen door je clipje een aantal keren achter elkaar te plaatsen, te renderen en op je DVD te zetten, zodoende krijg je de witte flits alleen als ie echt moet loopen…

Bijdrager
    B-Mac

Ik ben wél in het bezit van iDVD, ook van een DVD-brander maar geen interne. Momenteel gebruik ik Toast om DVD’s te branden van m’n eigen filmpjes. Nu heb ik een presentatie die ook moet blijven ‘loopen’… is het naar jullie weten (jaja, deze topic is van november 2003 – twee jaar oud!) momenteel wel mogelijk om dit te doen?

Heb helaas geen Pro-pakketten of DVD Studio’s, of iets dergelijks… weet iemand of ik het vanuit Toast kan instellen? Of in iDVD maar dan branden via een externe harde drive?

Bijdrager
    Frans

Waarom allemaal zo moeilijk?

Het kan heel simpel met IDVD, zit er zelfs standaard in !!

Ga naar venster dat je de schematische voorstelling krijgt van je te maken DVD. Drop je filmpje op allereerste veld helemaal links boevenaan (filmpje dat daar staat wordt voor alles vertoond, dus nog voor het menu. Net als copyright waarschuwing op normale DVD).

Ga onder menu ‘geavanceerd’ en kies ‘ repeteer film’ of ‘loop film’ . Weet het niet zo uit mijn hoofd.

Kan trouwens pas vanaf IDVD 04.

Frans

Bijdrager
    B-Mac
    ”Frans”

Waarom allemaal zo moeilijk?

Het kan heel simpel met IDVD, zit er zelfs standaard in !!

Kan trouwens pas vanaf IDVD 04.

De reden waarom iedereen zo moeilijk doet, is omdat dit topic stamt uit de tijd van iDVD 2? Vandaar:) Maargoed, het kan dus met iDVD. Prima. Maar: ik heb alleen een externe brander – die kan toch geen dvd’s branden vanuit iDVD? Of inmiddels wel, via iDVD 5?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.