One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » kruisje door batterij

kruisje door batterij

Profielfoto van pim1794

pim1794 op 20 april 2017 #

Ik heb een Macbook Pro 15” begin 2011
Nu verschijnt er regelmatig een kruisje in het batterij icoon. Wanneer dit gebeurd wordt de laptop ook enorm traag.
Wanneer ik een tikje tegen de onderkant van de laptop geef bij de aansluiting van de voeding dan verdwijnt het kruisje en werkt het weer naar behoren. Wanneer ik de laptop zonder voeding gebruik valt deze ook uit na een paar minuten.

Heeft iemand een idee waardoor dit probleem ontstaat?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 20 april 2017 #

Klinkt als een batterij die versleten is.

https://discussions.apple.com/thread/4873739?tstart=0

Profielfoto van koen

koen op 20 april 2017 #

https://support.apple.com/nl-nl/HT204054

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 20 april 2017 #

1) Batterij is niet goed geplaatst
2) Er zit stof, vuil of corrosie op de contactpunten van de batterij of de houder
3) Er zit ergens (kort)sluiting in de kabel naar het logicboard
4) Batterij is helemaal versleten

Het tikje uit je omschrijving lijkt erop te duiden dat de oorzaak 1, 2 of 3 is, maar in alle vier de gevallen is het wijs even een bezoekje te brengen aan de Genius Bar om ernaar te laten kijken. Want normaal is het in ieder geval niet.

Mocht (kort)sluiting of kabelbreuk de oorzaak zijn, is het in ieder geval niet verstandig de MBP te blijven gebruiken via de netspanningskabel. Je MBP zal niet op volle kracht werken (1GHz bij een 2.33GHZ processor).

Profielfoto van TBITW

TBITW op 22 april 2017 #

Helaas doet Apple geen reparaties op machines die ouder zijn dan 5 jaar. Dus jou machine uit 2011 zal niet onderhanden genomen worden door Apple.

Je moet opzoek naar een andere reparateur..

Over dit topic

Gestart op 20 april 2017 door pim1794

Laatste reactie door TBITW

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?