25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Fajah00

Kromme iPhone 6 -> hoe maak ik hem recht?

Mijn iPhone heeft een ongelukje gehad. Daardoor is ie behoorlijk krom geworden (zie de foto’s).

Hij is niet verzekerd, en wonder boven wonder werkt alles nog.

Kan ik hem weer mooi recht krijgen? Is een nieuwe voor- en achterkant genoeg?

Iemand ervaringen/ideeën?

Thanks!

Sleutelbeheerder
    Night

Eh… hem andersom in je broekzak stoppen?:evil:

Bijdrager
    Koning Frank

Ja, daar zijn wel apps voor.

Sleutelbeheerder
    Night

Even serieus: Nee. Sterker nog: je loopt een zeer groot risico dat hij definitief de geest geeft als je hem probeert recht te buigen.
    Ik zou er zo lang mogelijk van blijven genieten en vast gaan sparen voor de “7”.

Bijdrager
    Dick de Roos

Zo te zien is het glas nog recht.
    Je zou een stevig tooltje kunnen maken (ongeveer 2 cm breed) dat strak over het glas komt en precies op het metaal rust. Een soort omgekeerde U dus. Let er wel op dat de poten van de U niet uit kunnen buigen!
    Leg de beide uiteinden van de iPhone, met een overlap van c.a. 2 cm, op twee steunen (b.v. de bekken van een bankschroef), waarbij de ruimte tussen de iPhone en daaronder ruim genoeg is (minimaal 1 cm).
    Nu kan je op de geplaatste omgekeerde U een kracht gaan uitoefenen en de U op de iPhone voorzichtig naar beneden drukken.
    Als je iemand kent met een kleine hydraulische pers zou dat ideaal zijn; goed doseerbaar en voldoende kracht.

De iPhone zal met de juiste dosering van kracht weer recht worden.
    Als het goed gaat dus.
    En anders is het fout gegaan en gaat er iets stuk.8-O

Succes en houd ons op de hoogte!:nerd:

Bijdrager
    Brombeer

Deze jatten ze niet meer zo snel en je vindt hem tussen andere snel terug.
    Dat is ook wat waard…

Bijdrager
    essiw

Zolang hij het nog doet zou ik er persoonlijk niets aan doen. Hoe meer je buigt hoe meer kans dat er iets stuk gaat, en dat geld ook voor terugbuigen. Ik neem aan dat je liever met een kromme iPhone rondloopt dan met een kapotte?:|

Bijdrager
    Fajah00

Hmm, maar niemand van jullie oppert het idee om hier: https://www.phonegigant.nl/iphone-6-onderdelen/ een behuizing (lees: nieuwe voor- en achterkant te bestellen) en het binnenwerk daar in te stoppen. Dan zou hij weer dicht (en recht) moeten zijn toch?

Als alles binnenin niet te krom is tenminste?

Bijdrager
    Dennis

In principe heb je alleen een achterkant a 50 euro nodig voorkant (scherm) is nog recht.

Bijdrager
    Shmoo

Respect een echte vent!

iPhones zonder covers, hoesjes, beschermingsfolie en allemaal dat soort angstculturen. Een iPhone gebruik je gewoon elke dag en die hoort een beetje afgeleefd uit te zien na 2 jaar. Niks aan doen, gewoon mee blijven werken totdat deze echt stuk gaat of aan het einde van het jaar een nieuwe aftikken. ?

Bijdrager
    Pivni Pes

Display demonteren misschien en dan voorzichtig terug buigen, misschien een idee.
    Terug buigen met de display op de foon zal ik niet proberen.

Bijdrager
    Pivni Pes
    Shmoo op 23 augustus 2016

Respect een echte vent! ?

Wow, dan ben ik een echte vent8-)
    Die van mij ziet er verschrikkelijk uit.

Bijdrager
    essiw
    Fajah00 op 23 augustus 2016

Hmm, maar niemand van jullie oppert het idee om hier: https://www.phonegigant.nl/iphone-6-onderdelen/ een behuizing (lees: nieuwe voor- en achterkant te bestellen) en het binnenwerk daar in te stoppen. Dan zou hij weer dicht (en recht) moeten zijn toch?

Als alles binnenin niet te krom is tenminste?

Dat zou je kunnen doen ja, maar je loopt wel het risico dat als er onderdelen beschadigd zijn door het buigen deze verder kunnen beschadigen. En het uit elkaar halen (en in elkaar zetten) van je iPhone is ook niet zonder risico.

Bijdrager
    Shmoo
    Pivni op 23 augustus 2016
    Shmoo op 23 augustus 2016

Respect een echte vent! ?

Wow, dan ben ik een echte vent8-)
    Die van mij ziet er verschrikkelijk uit.

Zeker zo moet dat ook.. Je hoeft er niet meer te gooien maar het zijn telefoons geen vrouwen.

Er zijn mannen die gaan wilder om met hun vrouw dan met hun telefoon. Je ziet wel eens dingen dat je denkt, nou, nou.. als je dat met je iPhone in safty case had gedaan dan had zelfs Apple Care je niet kunnen helpen.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Je hebt speciaal gereedschap hiervoor https://www.fixez.com/store/iphones/iphone-6/gtool-panelformer-pro wellicht is er een reparateur bij je in de buurt die je kan helpen.

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Kan je ‘m niet in een boek doen en dan dat boek onder een tafelpoot en dan een beetje wachten en zo?

Bijdrager
    Pivni Pes

@Shmoo, ik gebruik mijn telefoon echt wel, ik maak me zeker ook niet druk om een krasje of wat, de telefoon is mijn slaaf en niet andersom;-)
    Echter heb ik de telefoon een aantal keer laten vallen en aardig wat glasbreuken zodat het soms moeilijk is om iet te lezen.
    Ik heb er nu antisteenslag folie opgeplakt wat wij voor auto’s gebruiken om het glas bij elkaar te houden.
    Ik moet zegen dat het lekker stroef is, met de bediening merk je er niks van en het blijft beter zitten dan de shit wat je daar speciaal voor kan kopen.
    Bij mijn nieuwe telefoon ga ik die folie er gelijk op plakken, niet om de telefoon mooi te houden, maar zodat ik hem wat minder vaak laat vallen, want glasbreuk is toch niet zo fijn.

@MelvinCornelissen
    , ziet er goed uit, alleen heb je daar een nieuwe telefoon voor.

@Lang Lid, het is geen bloemetje wat de TS wil gaan drogen.
    Op die manier kan hij wachten tot hij een ons weegt.

Geblokkeerd

Ik bedoel ook geen bijzettafeltje maar zo’n joekel van 15 cm dik hout en poten van 25 x 25 cm.

Enniewee, als je ‘m weggooit wil ik ‘m wel. Ik heb nu een ikhaatje-windowsphone.

Sleutelbeheerder
    Night

Succes:-)

Bijdrager
    Hyrax

Ga niet schroeven, onderdelen weghalen, verplaatsen, wat dan ook… Laat het gewoon zo.

Bijdrager
    roosenton2

vrouwtjes iphone ernaast leggen………..

Bijdrager
    m4v3r1ck

Ik snap niet dat er nu nog gebruikers van de iPhone 6 (PLUS) zijn die dit overkomt! Een paar dagen na de introductie ervan werden de sociale media overspoeld met dit soort berichten. Ik mag dan wel geen echte vent zijn – ik gebruik nml een MOPHIE Juice Pack – maar kan mijn telefoon wel weer voor een mooi bedrag 2e hands verkopen!:idea:

Moraal van dit verhaal: Probeer niet “een echte vent” uit te hangen als je dat niet bent!:evil:

Succes met het herstellen van je iPhone!

Cheers

Bijdrager
    Koning Frank
    Lang op 23 augustus 2016

Ik bedoel ook geen bijzettafeltje maar zo’n joekel van 15 cm dik hout en poten van 25 x 25 cm.

Enniewee, als je ‘m weggooit wil ik ‘m wel. Ik heb nu een ikhaatje-windowsphone.

Gewoon even langs de Applestore dus.

Geblokkeerd

Ja, bij nader inzien lijkt me dat beter.

Bijdrager
    MacAanZee

Soort iPhone Edge…. Heeft ook wel weer wat…..
    Ik zou het ook zo laten. Je hebt de eindstreep bijna gehaald. Over een paar weken is de Nieuwe te koop.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.