9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Moderator
    Raymon Mens

Krokodillentranen bij ZOPO om HEMA-smartphones

(Dit kan niet op de voorpagina, maar hier wel).

HEMA heeft deze week een aantal smartphones aangekondigd. Gewoon Chinese OEM dingen die ze re-branden en van eigen apps laten voorzien. Blijkbaar had die fabrikant ook een overeenkomst met een andere partij, namelijk ZOPO Benelux.

Die zijn nu piswoest op HEMA en dreigen met rechtszaken.

Als merkrechthouder van ZOPO in de Benelux is ZOPO BENELUX niet verwittigend over het feit dat HEMA om de kloon modellen H5 en H3 zou mogen verkopen in Nederland. Wij verlenen voor deze toestellen van HEMA dus ook geen service of garantie.

ZOPO BENELUX zal er alles aan doen om kloon modellen van ZOPO producten uit de markt te halen om niet geassocieerd te worden met kloon en de kwaliteit van originele ZOPO producten te waarborgen.

INMIDDELS WORD ONDERZOCHT WAT ER AAN GERECHTELIJKE STAPPEN GESTART ZOUDEN KUNNEN WORDEN OM DE INVOER VAN IMITATIE MODELLEN TE STOPPEN.

Maar dat ding lijkt toch wel erg op een mix van de iPhone 4 en 5. Dat wisten ze echt wel. Ben benieuwd of het nu tot een rechtszaak om een iPhone-kloon gaat komen. Fijne krokodillentraanjes van ZOPO Benelux.:roll:

Bijdrager
    TheBigZ

Ik had een rookworst-logo leuker gevonden.:-D

Bijdrager
    Noest

Kijk, het nieuwe cool, een HEMA-telefoon. Ik had er zo eentje gekocht, maar ik heb al een telefoon. Kan me goed voorstellen dat dit een grote hit wordt. Ik wil er wel mee gezien worden, een HEMA-telefoon. Moet ie natuurlijk wel redelijk functioneren.

Bijdrager
    Niels

Persoonlijk vind ik het eerder HTC clones dan iPhone/iPad clones, kijk maar eens goed op de Hema site. Overigens lijken het me prima budget toestellen, niet slecht als back-up voor festivals, etc.

Bijdrager
    1984
    NielsDam op 18 november 2014

Overigens lijken het me prima budget toestellen, niet slecht als back-up voor festivals, etc.

Inderdaad €160 met een prepaid simkaart, ook handig voor diegene die een BKR Registratie hebben.

Bijdrager
    jebman

hoe zou dat zitten met die dual sim?
    Kan je dan je gewone nummer gebruiken en in het buitenland een prepaid data sim er bij gebruiken terwijl je telefonisch gewoon bereikbaar blijft op je NL nummer? Dat zou handig kunnen zijn.

Bijdrager
    Accountkiller

Moderator
    Raymon Mens

Da’s geen best resultaat in die review.

Bijdrager
    KarelWillem
    1984 op 18 november 2014

…Inderdaad €160 met een prepaid simkaart…

Klinkt een beetje verwarrend.

Dus, voor de duidelijkheid: ze zijn natuurlijk wel simlockvrij.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.