12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    MaxV-010

Krk rokit 6 // probleempje

Ik heb laatst krk rokt 6 speakers aangeschaft, en ik wil ze graag kunnen beluisteren via mijn mac. Ik heb ze momenteel op mijn draaitafel aangesloten maar dan kan ik ze niet beluisteren op bijvoorbeeld youtube.
    Iemand die me van dit probleem af kan helpen ?
    Met vriendelijke groet Max

Bijdrager
    Appelschil

Een compact PA-mixertje aan je Mac hangen, wellicht? http://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_502.htm?gclid=CO3H7fvptbwCFSEHwwodSzMAsg

Bijdrager
    MaxV-010

Is dat noodzakelijk ? of kan ik het ook gratis oplossen ? In ieder geval bedankt !

Bijdrager
    Appelschil

Naar mijn idee wel, ja. Ik heb geen idee hoe jouw setup eruit ziet, maar in dit geval kun je naast je Mac nog andere bronnen (zoals een externe geluidskaart of een keyboard) uit dezelfde studiomonitors krijgen.

Bijdrager
    Andre Mesker

Als je mac een speaker-uitgang heeft voor een mini-jack dan zou je een kabeltje kunnen kopen die aan de ene kant een mini-jack heeft en zich splitst in 2 mono jacks. Daarmee zou het moeten kunnen.

Dat is niet de beste oplossing, een externe geluidskaart zou beter zijn, maar het is wel de goedkoopste.

Bijdrager
    Koezel

Je wilt meerdere geluidsbronnen weergeven over je Rokits. Dan is een mixertje ertussen de enigste oplossing.
    En 38 euro voor die Behringer is toch niet zo veel geld?
    De kabel hierboven is onbruikbaar. De Rokit heeft TRS en XLR inputs.

Bijdrager
    banditbiker

Je kunt ook de line in van je Mac gebruiken om je platenspeler op aan te sluiten en met LineIn het geluid doorzetten naar de output van je Mac. Je speakers sluit je dan weer op je Mac aan.

Bijdrager
    Koezel

Dan ga je heel veel aan (geluids)kwaliteit verliezen. En je Mac moet altijd aan staan
    om de platenspeler weer te geven.

Bijdrager
    Andre Mesker
    Koezel op 06 februari 2014

Je wilt meerdere geluidsbronnen weergeven over je Rokits. Dan is een mixertje ertussen de enigste oplossing.
    En 38 euro voor die Behringer is toch niet zo veel geld?
    De kabel hierboven is onbruikbaar. De Rokit heeft TRS en XLR inputs.

Eindigt deze kabel dan niet op 2 x mono TRS?
    Anyway; ik zou ook voor het mengtafeltje gaan.

Bijdrager
    Koezel

@andre, je hebt gelijk! Mijn excuses.

Bijdrager
    MaxV-010

Bedankt allemaal voor de reacties! ik ga eens kijken voor een klein meng tafeltje

Bijdrager
    banditbiker
    Koezel op 06 februari 2014

Dan ga je heel veel aan (geluids)kwaliteit verliezen. En je Mac moet altijd aan staan
    om de platenspeler weer te geven.

Klopt, maar het is de goedkoopste methode, gratis zelfs, en dat vroeg hij in zijn reacties.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.