11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    macxx

Krijg x11 niet geïnstalleerd

Ik wou dus OpenOffice hebben voor mijn mac, maar dat ding zegt dat ie daar X11 voor nodig heeft.
    Zal ik even vertellen wat ik doe, ik steek de Tiger cd erin(ik heb een imac met 10.4.8 trouwens), ga naar Xcode tools -> Packages en dan staat daar ergens x11 bij. Maar als ik dat geïnstalleerd heb zegt openoffice nog steeds dat ik geen x11 heb. Zou graag weten wat ik fout doe en nog liever hoe het wel moet.:P

Bijdrager
    koen

Heb je hier wat aan ?

Bijdrager
    macxx

Nee, het ‘menu’ van de cd is bij mij totaal anders, er staat geen optional installs tussen.:?

Bijdrager
    koen

Vreemd. Wanneer je de DVD in de Finder opent, staat er een package ‘Optional Installs’ bij. Wanneer je die start, vindt je onder Applications de X11 optie. Zie ook hier.

Bijdrager
    macxx

Dat staat dus overal, maar die staat er bij mij gewoon niet bij.:o
    Maar ’t is wel gewoon de cd die er bij kwam, dus het zou de goeie moeten zijn…:?

Bijdrager
    koen

Anders staat het misschien op een van de andere installatie CDs?

Bijdrager
    macxx

Nope, ik geef het op, het wil gewoon niet, dan maar wachten tot openoffice klaar is met de aqua versie. :?

Bijdrager
    MacX

Het is geen antwoord op je vraag, maar misschien wel een alternatief.
    Ik wilde ook een alternatief voor tekstverwerken en heb voor Google Docs en Spreadsheets gekozen, niets installeren en toch een volwaardige tekstverwerker. Het aardige hiervan is dat ik op elke computer die op het internet zit mijn bestanden kan openen en bewerken, je kunt bestanden ook delen zodat het mogelijk is om realtime met anderen aan een bestand te werken.

Bijdrager
    koen
    ”macxx”

Nope, ik geef het op, het wil gewoon niet, dan maar wachten tot openoffice klaar is met de aqua versie. :?

Wat gaat er mis dan? Je hebt toch wel een officiele DVD van Tiger ?:? :wink:

Bijdrager
    kris251069

Neo Office, een soort java versie van open office waarvoor je geen x11 nodig hebt :

http://www.neooffice.org/

Bijdrager
    erwin.zwolle

wat er mis gaat is denk ik het volgende:

je doet je cd 1 er in en dan opent zich een venster met de inhoud van de dvd.
    denk je…..maar er is meer

je kunt in dat venster naar beneden scrollen, en dan zie je meer mappen, ondermeer de map die je zoekt: Optional Installs. met daarin X11

just my 2 cents

:roll:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.