7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Cybershooter

krijg reservekopie van ipad niet verwijderd

Aangezien ik graag een compleet nieuwe reservekopie van mijn ipad in icloud wil maken, heb ik getracht om mijn reservekopie te verwijderen uit icloud, maar in plaats van dat deze verwijderd wordt, geeft deze aan dat dit niet mogelijk is. Ook vanuit mijn Macbook krijg ik deze reservekopie om onduidelijke redenen niet meer verwijderd. Hoe krijg ik deze reservekopie alsnog verwijderd. Bijkomend probleem is, dat ik mijn icloud reservekopie ook niet meer aangezet krijg in mijn ipad.

Bijdrager
    arjankamp

Via instellingen (op je Ipad) en dan naar iCloud, dan naar opslag en reserve kopie, dan naar beheer opslag, klik dan op je ipad en dan op verwijder reserve kopie.

Dan is die bij mij toch echt weg. Toch maar weer aanzetten…

Aanzetten deed ik weer door naar icloud te gaan in instellingen, dan op opslag en reserve kopie, dan reserve kopie weer aan.

Wel zorgen dat je in WIFI zit en eventueel aan lichtnet.

Bijdrager
    Cybershooter

Dit heb ik juist allemaal geprobeerd, maar ik krijg de melding dat dit niet mogelijk is.

Bijdrager
    arjankamp

Heb je in iTunes als je op je ipad (tabblad overzicht) klikt ook aangevinkt: Maak reserve kopie op iCloud aanstaan?

Bijdrager
    tarun

De backup staat hier: ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup

Gewoon verwijderen en klaar ben je.

Bijdrager
    SunKeeper

Als je op je Mac backupped wel, maar niet meer als je wilt dat je iDevice in iCloud backupped.

Overigens snap ik niet waarom je hem zou verwijderen en weer opnieuw zou willen maken.

Allemaal dubbel werk, want het is geen eenmalige backup die vaststaat, maar een dynamische backup, die dus iedere keer weer wordt bijgewerkt. (1 keer per dag)

Bijdrager
    Cybershooter

De reden van het opnieuw backuppen, ligt in het feit, dat ik achteraf vond dat er bepaalde dingen niet percé gebackupped hoefde te worden, maar wel onnodig ruimte in beslag neemt, aangezien je maar 5 gb ter beschikking hebt.

Overigens is het probleem verholpen. Mijn Ipod Touch was namelijk een reservekopie van mijn Ipad2 aan het teruglezen, echter, ik wilde achteraf niet dat mijn iPod Touch de bewuste backup wilde teruglezen, daar er onnodige zaken in deze backup zaten die niet op mijn iPod Touch gezet hoefde te worden. Het teruglees proces kreeg ik met geen mogelijkheid gestopt, dus heb ik de iPod Touch een harde reset gegeven. Echter, iCloud redeneert vervolgens dat het teruglezen van de backup niet geeindigd is en door blijft lopen, terwijl mijn iPod Touch in werkelijkheid allang niet meer aan het terugzetten is. Ik heb uiteindelijk toch moeten besluiten om het betreffende terugzet proces van de backup door te zetten tot het einde, zodat iCloud een signaaltje krijgt, dat de backup weer vrij is en deze verwijderd kan worden.

Wellicht iets voor iedereen om rekening mee te houden, dat zolang een backup om welke reden in gebruik is, bijv. een backup die teruggelezen moet worden, deze helemaal afgerond moet worden en niet tussentijds gestaakt kan worden, alvorens opnieuw gebruikt kan worden door een ander device.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.