24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Glexx

Krijg netwerk maar niet aan de praat met Ziggo

Hallo iedereen,

Ik zit nu al maanden te kloten met het netwerk hier thuis, ooit Ziggo routermodem gekregen van Ziggo zelf. Daar had ik bij een Time Capsule gekocht, voor de backups van de Macs en het versterken van het signaal want dat was niet goed genoeg. Daar begonnen de problemen, soms deed het netwerk het wel soms weer niet. Toen een Airport Extreme erbij gekocht in de hoop dat ik de Time Capsule zal ontlasten ofzo? Mocht ook niet baten.

Gisteren de instellingen weer helemaal opnieuw gedaan maar ben nu helemaal radeloos. Playstations willen niet meer connecten, iPhones willen niet meer. Alleen de macs. De windows computertje werken helemaal niet op het netwerk.

Netwerkje ziet er zo uit:
    Ziggo modem router van Cisco -> bedraad -> Time Capsule (zend wifi uit) -> naar alle bedraden computers + bedraad naar Airport Extreme (zend wifi uit)

Ziggo wifi uit gezet, en Time Capsule en Airport Extreme allebei op brugmodus. Ziggo kastje kiest DCHPtjes uit.

Maar het netwerk wil dus helemaal niet meer. Wie kan me helpen!?

Bijdrager
    Robert

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Apparaten rechtstreeks met kabel aan Ziggo router? Apparaten met kabel aan Time Capsule of Airport Extreme? Zit het probleem in de wifi of in de router(s)?

Bijdrager
    Glexx

Het probleem zit in de wifi, de bekabeling werkt altijd. Kan het zijn dat er signalen storen? We hebben hier ook een Phillips Pronto voor de afstandsbediening van de tv die gaat op een ander Wifi netwerk.

Bijdrager
    vraptor

Dit netwerk is onnodig complex gemaakt. Ik zou het volgende doen, waarbij je gegarandeerd een stabiel netwerk krijgt:

1. Ziggo bellen: zij kunnen op afstand de router functie van hun modem uitzetten, vervolgens zullen ze 1 kabelpoort aanwijzen waar je de Time Capsule op aan kunt sluiten. Nu is het ziggo apparaatje weer een simpel modem geworden.

2. Time Capsule met een kabeltje aansluiten op de door Ziggo aangewezen poort (dit zal lan-poort 1 zijn).

3. Time Capsule opnieuw instellen waarbij je de optie kiest: “maak draadloos netwerk aan” (dus géén brugmodus). Nu zal de Time Capsule de ip-adressen uitdelen.

4. Airport Extreme bedraad of draadloos aansluiten op de Time Capsule en het netwerk uit laten breiden: kies dus voor de optie “breid netwerk uit”.

5. Profiteer van een stabiel netwerk waar àlle (ook windows apparaten) stabiel op werken:)

Bijdrager
    Robert

Probeer eens te controleren welke kanalen je wifi zenders gebruiken, en of alle apparaten wel a/b/g/n gebruiken.

Ik durf het bijna niet te vragen…. Je weet zeker je de juiste SSID’s en bijbehordende wachtwoorden gebruikt….

Bijdrager
    Glexx

Net met Ziggo gebelt, router functie uit laten zetten. Airport en timecapsule gereset. Probeer nu deze nu intestellen maar krijg steeds de melding om me modem uit en aan te zetten.

Bijdrager
    Glexx

Modem lijkt goed op te starten maar als hij bij lampje online komt lijkt ie een foutmelding te geven door alle lampjes te laten knipperen.

Bijdrager
    Glexx

Het werkte eventjes bedraad en draadloos (behalve de iPhone). Ik heb nu de instellingen op:
    Verbind via DCHP
    Maak draadloos netwerk aan
    Routermodus: DHCP en NAT of moet ik kiezen voor DHCP

Heb ongeveer 3minuten netwerk gehad op de wifi en bedraad. Heb ook de airport extreme nog niet aangesloten alleen de time capsule direct op het modem.

Bijdrager
    Melbuuln

Heb je de modem opnieuw opgestart zonder dat je een apparaat hebt aangesloten ??
    Ik wacht altijd eerst tot de modem volledig is opgestart ( internet en telefoon ) daarna sluit ik pas de router aan.

Ik gebruik zelf HDCP en NAT.

Bijdrager
    vraptor

Inderdaad verbinden via DHCP en routermodus: DHCP en NAT

Dan zou het moeten werken. Na de juiste instellingen ingevoerd te hebben zou ik beide apparaten eventjes een minuutje van het stroom halen.

Vervolgens eerst modem volledig laten doorstarten en daarna de Time Capsule.

Bijdrager
    Glexx

Heb je instructies opgevolgd, maar airport configuratieprogramma geeft 3 problemen in de time capsule aan; ethernet losgekoppeld, internetverbinding en geen dns servers. Heb al een andere ethernet kabel geprobeerd maar werkte ook niet.

Bijdrager
    Glexx

Ineens werkt ie, ga er even niks aan doen en kijken of ie stabiel blijft. Als dat zo is gooi ik de Airport Extreme ook op via een kabel van de time capsule naar AE. Wifi op de iphone werkt nu ook

Bijdrager
    Glexx

Word we weer naar 3minuten uitgegooid. Krijg via het configuratie programma de melding dat de verbinding met het internet is verbroken bij het modem

Bijdrager
    Melbuuln

Wie met nu verbinding maken met de modem Extreme of TimeMachine ??

De modem van Ziggo houdt er namelijk niet van om steeds van apparaat te moeten veranderen.
    Ik haal altijd minimaal 3 minuten de modem van de spanning voordat ik een andere apparaat erop aan gaat sluiten.

Verbinding dat steeds verbroken wordt kan meerdere oorzaken hebben.
    1. Modem niet goed ingesteld door Ziggo.
    2. Brakke kabel tussen modem en router.

Bijdrager
    Glexx

De verbinding tussen het modem en de time capsule. Ik ga nu maar weer even bellen naar ziggo.

Bijdrager
    iMad

Sluit eens een Mac rechtstreeks met kabel op het modem van Ziggo aan, wat is dan het resultaat?

Bijdrager
    Glexx

Ziggo zojuist gebeld. Kan niks doen, signaal van modem werkt en is online dus daar kan t niet aan liggen. Ga nu even doen wat iMad zegt.

Bijdrager
    Glexx

Krijg verbinding rechtstreeks met het modem maar krijg een 169 adres toegewezen.

Bijdrager
    Melbuuln

Een 169 adres kan alleen als de router functie nog steeds actief is.

Modem 3 minuten van de spanning haalt voordat je de iMac had aangesloten ?

Bijdrager
    Glexx

Gebeurt niks anders krijg geen verbinding en een 169 adres

Bijdrager
    Glexx

Op magische wijze werkt de time capsule nu goed al 10 min dus ga zo t risico nemen om de airport er aan te hangen

Bijdrager
    Glexx

Het is gelukt netwerk draait nu al half uurtje stabiel! Bedankt voor iedereens hulp!

Bijdrager
    Melbuuln

Niet meer aankomen en hopen dat het blijft werken.

Bijdrager
    Glexx

Heb alleen een langzame verbinding op de iPhones, waar kan dit aan liggen?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.