8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wodkalime14

Krijg MK2 DJ console niet aan de gang….

Hoi,

Ik heb een aantal weken geleden de DJ console besteld van Hercules. Toen ie er eindelijk was was ik super blij maar ik kreeg m niet aan de gang. Heb alle laatste software van de site gehaald maar nog niets…
    Hij wordt herkend door de laptop (ibook, G4) en staat ook bij de midi apparaten. Als ik met traktor een en ander probeer geeft hij wel geluid door, wat ik gewoon met de muis aanklik, maar mixen lukt niet, lampjes zijn allemaal uit en hij reageert nergens meer op. Iedere keer als ik m aansluit gaan alle lampjes na een paar seconde uit en geen enkele knop werkt. Bij de instellingen van traktor staat hij wel bij de midi apparaten maar er staat geen kruisje bij actief.

ik heb met hercules gebeld, geen nederlandse hulp was aanwezig. Nou mijn Engels is niet zo slecht maar wat ik aan de telefoon kreeg was zo’n slecht Engels met vreemd accent dat ik de helft maar kon volgen. Na een uur telefoneren heb ik de moed opgegeven. Ik hoop dat iemand hier op het forum mij misschien zou kunnen helpen…..anders stuur ik m terug.

Laptop voldoet aan alle systeem eisen, ik gebruik geen hub….

Wie weet een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Lazy B

Wat vervelend, maar moet je niet in de voorkeuren van traktor aangeven met wat voor apparatuur je werkt zoals, bijvoorbeeld je geluids interface en je midi aparaat. Als dit niet werkt zou je het eens kunnen proberen met een ander programma. Als je geen ander programma hebt kun je misschien ergens een demo vandaan halen. als dit alles nou niet werkt is er misschien iets mis met het aparaat.

Succes

Bijdrager
    wodkalime14

Bedankt voor je reactie. De dj console staat wel bij de instellingen in traktor maar niet als actief midi apparaat. Staat wel in de lijst maar niet met een kruisje ervoor als actief. Ik zal eens proberen of ie het met een ander programma het misschien wel doet…

Bijdrager
    loentje

Ik heb precies hetzelfde probleem hier,Het “active” venstertje krijg ik hier ook niet aangevinkt,werk ook met traktor.

Bijdrager
    nielsv
    ”wodkalime14″

Bedankt voor je reactie. De dj console staat wel bij de instellingen in traktor maar niet als actief midi apparaat. Staat wel in de lijst maar niet met een kruisje ervoor als actief. Ik zal eens proberen of ie het met een ander programma het misschien wel doet…

Klik eens een paar keer op dat vakje onder active…. Verschijnt er dan geen kruisje? Gebruik je de dj console niet als geluidskaart onder os x (=geluid van bvb iTunes wordt door je dj console gestuurd) Of probeer dit bestandje eens (standaardinstellingen voor traktor 3 icm dj console)

Welke versie gebruik je? De 3 LE versie die bij je console zat, of de volledige versie?

Ik heb zelf ook nog een paar vraagjes…:) Ik ben onlangs overgeschakeld van Traktor 3 LE naar Traktor 3. Ik heb de officiĆ«le instellingen voor de DJ Console 2 gedownload (zie hoger). Alle lampjes lichten nog op bij het aansluiten, maar daarna niet meer. (zoals bv het lampje onder de cue-knop, of dat van de auto-beat-knop) Het ‘audio-source’-lampje werkt echter wel nog.

En de pitch-knop bestrijkt niet meer de volledige range die de slider in Traktor zelf bestrijkt. Met de knop kan ik bvb van -8 tot +8, met de slider van -35 tot -35. Wanneer ik de snelheid wijzig dmv de slider, bestrijkt de knop nog altijd een beperkte range, maar zelfs niet meer rond het nulpunt (bv van -20 tot -12) Hoe los ik dit op?

Ook werken de effect-knopjes (1-2-3) niet meer, maar die gebruik ik toch niet :?

MacBook C2D 2.2, 2gb, 10.5.1 hier… (met de laatste leopard-drivers voor dj console)

Bijdrager
    nielsv

Niemand?

Bijdrager
    thomaserna

misschien ligt het probleem erbij da het toestel niet genoeg stroom krijgt via de usb poort:)
    ik heb mijn paneeltje al eens op een laptop gezet en toen wou hij ook niet werken.

misschien helpt dit

groetjes

Thomas

Bijdrager
    wodkalime14
    ”nielsv”
    ”wodkalime14″

Klik eens een paar keer op dat vakje onder active…. Verschijnt er dan geen kruisje? Gebruik je de dj console niet als geluidskaart onder os x (=geluid van bvb iTunes wordt door je dj console gestuurd) Of probeer dit bestandje eens (standaardinstellingen voor traktor 3 icm dj console)

Welke versie gebruik je? De 3 LE versie die bij je console zat, of de volledige versie?

Ik heb zelf ook nog een paar vraagjes…:) Ik ben onlangs overgeschakeld van Traktor 3 LE naar Traktor 3. Ik heb de officiĆ«le instellingen voor de DJ Console 2 gedownload (zie hoger). Alle lampjes lichten nog op bij het aansluiten, maar daarna niet meer. (zoals bv het lampje onder de cue-knop, of dat van de auto-beat-knop) Het ‘audio-source’-lampje werkt echter wel nog.

En de pitch-knop bestrijkt niet meer de volledige range die de slider in Traktor zelf bestrijkt. Met de knop kan ik bvb van -8 tot +8, met de slider van -35 tot -35. Wanneer ik de snelheid wijzig dmv de slider, bestrijkt de knop nog altijd een beperkte range, maar zelfs niet meer rond het nulpunt (bv van -20 tot -12) Hoe los ik dit op?

Ook werken de effect-knopjes (1-2-3) niet meer, maar die gebruik ik toch niet :?

MacBook C2D 2.2, 2gb, 10.5.1 hier… (met de laatste leopard-drivers voor dj console)

Dat alle lampjes uitgaan behalve bij de audio source kreeg ik na lang frotten in een keer aan de gang. Alleen ik weet niet precies hoe. Maar in ieder geval kun je de pitchknop en dergelijk allemaal zelf helemaal aanpassen in het menu. Als je naar de midi instellingen gaat in traktor 3 (deze lijst is er niet bij traktor 3LE) kun je ergens toegang krijgen tot een lijst met alle knopjes van de console en daar kun je de instellingen van de knopjes afzonderlijk wijzigen. Zo heb ik dat kunnen oplossen.

Het heeft in ieder geval niets met stroom te maken. Wel met de volgende dingen:
    – De map van traktor moet rechtstreeks in de HD folder staan. Ik heb met de helpdesk gebeld en dit was wat ik uit het zeer gebrekkige engels heb meegekregen.
    – En dan in leopard/tiger bij midi instellingen kijken of alles klopt, de instellingen zijn te vinden in een document op de site van hercules/traktor
    – En bij mij deed ie het in een keer toen ik de taal in leopard/tiger instelde op engels….

Echt logisch is het allemaal niet en nog steeds niet en de precieze oplossing kan ik zo niet geven.

De versie die bij de console zit heb ik goed aan de praat gekregen en dat werkt nu allemaal heel erg goed. De prof versie heb ik geprobeerd te installeren, is ook gelukt maar werkte niet zo fijn en ik ben nu weer terug bij de 3LE met de nieuwe update heb je nu ook rechtstreeks toegang tot je itunes bibliotheek en je ipod en dat vind ik super fijn!

Succes ermee!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.