13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    An

Krijg mijn mail niet meer naar behoren ingesteld help!

Goedenavond allemaal,

Normaal lukt het mij wel op te lossen, door verder te kijken dan me neus lang is of een van jullie topic’s op te volgen
    Nu na 3 jaar mac gebruik kom ik er niet meer uit!

Sinds kort gebruik ik de macbook van mij vriend en ik wil daar net zoals ik had, mij mail netjes en geordend ontvangen in mij mail.

Nu is het probleem ( ik weet nog niet hoe ik dit simpel uit moet leggen doe me best echt)

Ik had altijd 2 slimme postbussen en me inkomende map waarbij nog de emails binnenkwamen van 3 adresen .

Slimme postbus
    Slimme postbus
    Inkomend ( geen losse vakken maar was alles in 1)
    Concept
    Verstuurd Prullenbak

Nu tot mijn grooooooooote ergenis krijg ik dit
    *slimmepostbus
    slimme postbus ( alle berichten ,[email protected] ,inkomend gmail)
    slimme postbus ( alle berichten ,[email protected] ,inkomend gmail)

*postbussen
    inkomend
    verstuurd
    prullebak – mac
    – gmail

*gmail
    *(gmail)
    alle berichten concepten
    met ster
    etc etc

[email protected]

Nu krijg ik hier zwaar de kriebels van ook omdat als ik dus bij me inkomende map een berichtje heb gelezen blijft die dus ongelezen staan bji mij gmail map .

na mijn idee heb ik dus helemaal niks verander met de instellingen had ik vroeger ook nooit dus dacht dat het, ok, ok, ok, ok was en ik had weer alles als van ouds maar nie dus

iemand die kan helpen graag
    Alvast bedankt als je het snapt

Bijdrager
    Vinhelper

[s]Op dit forum helpt 1 topic tegelijk net zo hard als meerdere.

Maar even serieus: welkom hier. Je topic staat goed in iApps, dus hier hoeft hij dan niet nog eens te staan. In iApps komen veel vaker mensen langs met verstand van Mail e.d.:wink:[/s]

Melding van dubbelpost^ —–is nu opgelost.:thumbsup:

Bijdrager
    Hansi2124

Het stond in Algemeen, dus heb ik er iApps van gemaakt.

Edit:
    ik zie dat het 2 keer is gepost;-) Gaan we ook even veranderen.

Bijdrager
    MadSven

Dat probleem heb ik dus ook. Dat komt omdat Gmail via IMAP binnenkomt.
    Die onderste postbussen zijn de daadwerkelijke mappen van de Gmail server.

Ik heb ook lopen zoeken hoe ik dat eruit kan krijgen, maar ook ik heb de oplossing nog niet gevonden.. helaas.

Bijdrager
    MadSven

Even een aanvulling:

Als je je Gmail account invoert als een POP account in je Mail app, dan krijg je dat niet.
    Ik denk dat Gmail voor iedere gebruiker automatisch het IMAP heeft geactiveerd. Even online inloggen en bij instellingen de IMAP uitschakelen en de POP activeren.

Dan je mail app openen en een pop account toevoegen… dat werkt wel, heb het net getest…:)

Bijdrager
    An

Hi dankje vor het meedenken..
    Maar weet niet hoe je het doet maar mijn gmail account instellingen staan dit niet toe!
    Ik ga het zo nog een keer proberen maar ik heb het al op verschillende manieren gedaan maar staat het niet toe, als ik imap uitschakel dat werkt niks meer.
    Dus vertel wat is jou truc?

Bijdrager
    MadSven

In de instellingen van Gmail kun je inderdaad je IMAP uitschakelen, maar je moet niet vergeten om de POP die er bovenstaat te activeren. Even die instellingen opslaan en in je mail app een pop account aanmaken met inkomend op pop.gmail.com en uitgaand op smtp.gmail.com.

Bijdrager
    An

ik heb mail 4.4 daar krijg je die keuze niet.. grrrr! Als ik ook heel braaf bij google ” hoe stel ik mijn mail in met mail 4” dan praten ze er ook over of als het de normaalste zaak van de wereld is dat je die ”fijne” map van gmail er bij hebt.

zoooveel te vinden online maar net niet wat je zoekt of ze praten er over zonder oplossing, haha nu ook bezig ipad in te stellen ( daar gebeurd dat ook overigens maar veel minder storend ) maar hoe geef je de agenda nou verschillende kleurtjes … tja .. nu maar uit wanhoop de handleiding aan het binnenhalen 21 mb voor een handleiding moet wat moois beloven…

fijne avond en ik ga verder puzzelen pfffffff….

Bijdrager
    MadSven

Als je nu gewoon de pop gegevens invult bij je mail app en ‘m even laat zoeken komt ie met een foutmelding… daarna krijg je dus een handmatige invoer waarin je gewoon je popgegevens kwijt kunt… dan werkt ’t wel.

Bijdrager
    MadSven

Tis een omweg, ik geef ’t toe, maar ik heb ze nu in iedergeval niet meer…

Bijdrager
    An

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2381165
    weet niet of dit mag maar hier heb ik het eindelijk!!

Je zegt heel mooi ( en ik geloof je echt, dat het bij jou wel lukt hor ) vul je pop gegevens is maar ik heb die optie niet eens maar met de bovenstaande link word ik denk ik gelukkig..
    gaan we nu proberen……

Bijdrager
    MadSven

misschien heb je hier ook iets aan:
    klik

Bijdrager
    An

Jaa.. doet het!! ooh wat heerlijk dankje wel voor het mee denken !

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.