15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bdq

Krijg mail niet gelijk binnen op 'Mail'

Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik mail binnenkrijg, dat ik gelijk bij ‘Mail’ een melding/geluidje krijg?

Bijdrager
    Hansi2124

Voorkeuren/Algemeen/geluid bij nieuwe berichten.

Bijdrager
    bdq

Ja, maar ik ontvang sowieso niet gelijk mail op de app, als er mail binnenkomt, pas al ik de app open en af en toe moet ik zelfs op ‘Haal op’ klikken.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat staat er bij jouw voorkeur boven Geluid voor nieuwe berichten?

Bijdrager
    Oppie

Gaat het nu om het geluid wat niet aangaat bij een nieuwe mail? Of gaat het erom dat er geen Mail binnenkomt?

Bijdrager
    bdq

@Hansi2124, net even een geluidje ingesteld.

@Oppie, ik krijg wel mail binnen, maar pas als ik de app open (en vaak moet ik op ‘Haal op’ drukken. Ik wil dus gelijk een melding als ik een mailtje binnen krijg. En niet pas wanneer ik de app open.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat gaat niet natuurlijk.
    :sealed:

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat je mail-account moet hebben wat Push-mail ondersteunt. Zover ik weet ondersteunt in elk geval Mobileme den Gmail dit.

Bijdrager
    1984
    bdq op 11 oktober 2011

Ik wil dus gelijk een melding als ik een mailtje binnen krijg. En niet pas wanneer ik de app open.

Wat staat er bij jouw bij zoek naar nieuwe berichten….? Het programma “Mail” zal wel open moeten staan.

Bijdrager
    bdq

Elke 1 minuut, oh, ik heb nooit apps openstaan.

Bijdrager
    1984

Ik had hem voorheen ook op 1 min staan maar dat zorgde voor problemen, vandaar nu op 5 min.
    Het programma mail zorgt bij mij ook wel eens voor kleine probleempjes, een herstart van de Mac verhelpt het probleempje weer.

Bijdrager
    Oppie
    bdq op 11 oktober 2011

Elke 1 minuut, oh, ik heb nooit apps openstaan.

Ja, dan doen ze het ook niet, dat lijkt me wel logisch. Laat die programma’s maar lekker open staan, daar zijn ze voor.

Bijdrager
    puchelaar

Je kan overwegen om notify te gebruiken; die draait boven in de balk (hoe heet die eigenlijk?) waar ook je airport en geluidsicoon etc. staan. En die kan je dacht ik zo instellen dat als je daar op klikt, dat je dan automatisch Mail opent.

Bijdrager
    1984
    bdq op 11 oktober 2011

, ik heb nooit apps openstaan.

Met het programma Mail open hebben staan bedoel ik niet dat je jouw venster open hoeft te staan, die kun je met cmd W sluiten, zolang je in je dock(of met cmd tab) maar ziet dat hij open staat.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan Mail zelfs gewoon verbergen:

puchelaar op 11 oktober 2011

Je kan overwegen om notify te gebruiken; die draait boven in de balk (hoe heet die eigenlijk?)

Menubalk.

En die kan je dacht ik zo instellen dat als je daar op klikt, dat je dan automatisch Mail opent.

Dat kan je toch ook met het Mail-icoon in de Dock? Daar heb je toch geen speciaal programma voor nodig?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.