2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Faan

Krijg iMac niet opgestart van dvd of extern

OK, kort inleiden. Ik heb een iMac 27 met 2TB HD, draait Snow Leopard op.
    Voor bepaalde software kan ik enkel Windows gebruiken. Tot nu toe deed ik dat via VirtualBox maar wou dan toch maar via Boot Camp een aparte Windowsversie draaien omdat die VB soms toch wat hapert.

Via de Boot Camp Assistent willen partitioneren maar krijg foutmelding dat bepaalde files niet verwijderd kunnen worden. Wat zitten Googlen en alle voorgestelde opties geprobeerd (grote files verwijderen, VM’s verwijderen, kleinere partitie proberen, schijfrechten herstellen etc). Het haalde niets uit.
    Een van de vele topics vermeldde dat defragmenteren met iDefrag de truuk was, meerdere mensen beaamden dit. Dus ik iDefrag gekocht online. Het nam 2 dagen in beslag om m’n schijf te defragmenteren.
    Ik open BCA opnieuw maar krijg exact dezelfde error.

Dan probeerde ik maar via disk utility gewoon de schijf te partitioneren ook al betekent dat dat de schijf eerst gewist wordt. Ik heb een Time Machine backup plus nog een backup van de user folder op een andere schijf.
    Ook dat lukt niet helaas; krijg een melding dat er fouten zijn op de schijf.

Dan maar via originele Leopard disk proberen op te starten. Ik steek de Leopard disk erin, open de install app en laat die herstarten om hulpprogramma’s te starten. Helaas, scherm blijft hangen bij het Apple logo.
    Ook hier geGoogled en vanalles geprobeerd. Opstarten met C ingehouden, blijft hangen aan logo; opstarten met option ingehouden, ik kan de install dvd kiezen, blijft hangen aan logo; PRAM legen via lt-cmd-p-r en daarna proberen haalt niets uit.

Maw, ik wil mijn schijf partitioneren of wissen en daarna partitioneren en ik kan blijkbaar enkel nog maar booten vanaf m’n HD en niets anders.

Iemand nog een idee behalve binnen smijten bij een APR? Ik heb die 2 dagen moeten missen en dat was al nipt, maar ik kan die geen week gaan missen…

Inactief
    Anoniem
    Faan op 16 september 2012

Ook dat lukt niet helaas; krijg een melding dat er fouten zijn op de schijf.

Ben bang dat je schijf kapot is en je die zult moeten vervangen.

En hopelijk kun je je geld voor iDefrag terugkrijgen, dat is weggegooid geld.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.