11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Krijg firewire HD niet verwijderd

Ik heb net een nieuwe externe Firewire/usb hd gekocht, en heb juist een hoop data over liggen pompen, maar aangezien de schijf meer geluid produceerd dan ik dacht, wil ik’m veilig afzetten en wegleggen, maar ik krijg hem niet verwijderd!

Met :apple: + e zegt ie telkens ‘ is in gebruik en kan niet worden verwijderd, sluit een of meerdere programma’s en probeer opnieuw!

Maar ik heb al alles gesloten, opnieuw ingelogd, en FinderCleaner uitgevoerd erop!

Bijdrager
    Turbanus

Heerlijke info… geen systeem of zo? Op een Mac of op een PC? Of draai je een Clone? Waarom gebruik je geen FW?

Bijdrager
    DEform

Natuurlijk op een Mac, en iMac 1,8Ghz, 20″, 1GB ram, 250GB hd, externe FIREWIRE hd…
    Mac OsX 10.3.8

Bijdrager
    Turbanus

Dan moet je er toch echt iets op gekopiëerd hebben dat je in gebruik had.

Bijdrager
    DEform

Ja dat kan wel, al mijn muziek, foto’s en filmpjes heb ik erop gezet, maar dat is toch een kopie, dus de versie op mijn externe hd is toch niet in gebruik?

Bijdrager
    Turbanus

Dit is best een interessant lijntje, want hier zullen meer mensen last van hebben. Wij hebben hier een QS G4 met intern 3 HDs en dat ding gaat om de haverklap tollen, als je er niet volgens vast ritueel mee omgaat. Het zou bedoeld zijn voor de simpele switcher, die niks van computers snapt… nou, ik ben er al lang achter dat dat helemaal niet opgaat. Je kunt 1001 dingen doen om ook je Mac een betoverende draaitol te laten produceren. Ben benieuwd naar andere ervaringen c.q. oplossingen.

Bijdrager
    DEform

Dit kan toch niet, ik heb juist opnieuw opgestart, (mac aan en uit, hd laten aanstaan);

Ik meld me aan, probeer de schijf te verwijderen, en weer geeft ie dezelfde melding! Als ik m’n mac volledig uit zet, dan mag ik toch gewoon die schijf afzetten en uittrekken hé?

Bijdrager
    Turbanus

Het lijkt erop dat hij er tijdens systeemdraaien toch iets vanaf haalt wat hij ziet als “nodig”, anders kan dit niet. Ik weet geen progje of middeltje dat je enige info zou geven dat je mee zou hebben gekopieerd…. Je kunt het wel te weten komen door een voor een de bestanden in de vuilnisbak te slepen en te kijken of de mac ze wil wissen…. Het is omslachtig maar je leert er wel wat van….

Bijdrager
    Mattnh

Heb ik ook weleens.
    Staat er niets meer open en toch wil ie niet unmounten.
    Ik ‘force quit’ de Finder en dan wil het meestal wel…
    Geen idee wat de schijf dan aan het doen is…

Bijdrager
    macpro
    ”iMac

Als ik m’n mac volledig uit zet, dan mag ik toch gewoon die schijf afzetten en uittrekken hé?

Ja hoor, dat mag.

Doe dat maar eens en sluit na het opstarten de schijf weer eens aan. Daarna zou je de schijf in principe wel netjes in de prullenmand moeten kunnen slepen.

Bijdrager
    Joffry

:apple: Bij b.v. Lacie FW HD Drive staat in de handleiding een bepaalde volgorde van aansluiten en ontkoppelen. Computer aan – HD voorzien van stroomaansluiting – FW kabel aansluiten op HD en daarna op de computer. Bij unmounten: HD icoon eerst naar prullenbak slepen HD drive hoor je dan stoppen – verder in omgekeerde volgorde. Nooit problemen. Backup met SuperDuper!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.