6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sachin

krijg cd niet in slotloading dvd station

Hallo,

Ik krijg geen CD’s meer in mijn slotloading CD-RW/DVD-RO station. Er zit vanbinnen iets in de weg zodat ik de CD er niet kan induwen. Dit is waarschijnlijk het mechanisme dat ervoor zorgt als er al een CD inzit dat je geen 2de CD er kan induwen. Uiteraard zit er nu GEEN CD in m’n station. Toch zit het geblokkeerd. Het is niet de eerste keer dat m’n optisch station niet werkt. Een tijdje geleden kon ik een CD er voor 3/4 induwen maar dan zat het geblokeerd. Plots werkte het terug en nu kan ik een CD er voor 1/4 induwen…

Weet er iemand wat ik kan doen ?

Bedankt!

Fabian

ATA-3-bus:

MATSHITA CD-RW CW-8122:

Fabrikant: MATSHITA
    Model: MATSHITA CD-RW CW-8122
    Revisie: BA21
    Serienummer:
    Schijftype: CD-RW/DVD-ROM
    Schijven branden: Door Apple ondersteund/geleverd
    Verwijderbare media: Ja
    Externe eenheid: Nee
    Protocol: ATAPI
    Eenheidnummer: 0
    Sockettype: Intern

Bijdrager
    junkiesxl

Wat je misschien ns kan proberen is in de terminal het volgende commando invoeren
    [code:1:b1a709476c]drutil tray open[/code:1:b1a709476c]

(Is wel panther only)

Bijdrager
    candykane

achter de gleuf zit een handmatige eject button ik zou die ook eens zoeken

Bijdrager
    Sachin
    ”candykane”

achter de gleuf zit een handmatige eject button ik zou die ook eens zoeken

Bedankt voor de tips.

Vergeten te zeggen: het is een 12″ PowerBook. Voor zover ik weet hebben die geen zo’n handmatige eject button meer:( Hoe dan ook ‘k heb met een paperclip een beetje zitten prutsen langs de zijkanten van de sleuf. Moest er toch zo’n eject zijn dan zou die ingeduwd geweest zijn. Teveel wil ik er niet meer in prutsen, straks zeggen ze nog dat ik m’n optisch station zelf kapot gemaakt heb… :cry:

Bijdrager
    candykane

is die nog ondergarantie dan zou ik zetelr naar een sevice center gaan!
    niet onder garantie?
    oke ik heb effe de apple sevice source geraadpleegt er moet rechts aan de zijkant een plastic handel zitten. dir je weg zou moeten kunnen drukken werkt dat niet dan heb ik een pdf file van hoe je hem uitelkaar moet halen en in elkaar moet zetten
    succes iedergeval

Bijdrager
    Sachin
    ”candykane”

is die nog ondergarantie dan zou ik zetelr naar een sevice center gaan!
    niet onder garantie?
    oke ik heb effe de apple sevice source geraadpleegt er moet rechts aan de zijkant een plastic handel zitten. dir je weg zou moeten kunnen drukken werkt dat niet dan heb ik een pdf file van hoe je hem uitelkaar moet halen en in elkaar moet zetten
    succes iedergeval

Merci voor de hulp!

Nu heb ik m’n PowerBook nog nodig (o.a. voor herexamen Java). Nadien doe ik m’n PowerBook binnen want die is nog onder garantie. Het zou natuurlijk wel leuk zijn moest ik zelf het probleem kunnen oplossen maar het gaat dus niet:(

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.