7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Statics

Krijg apple niet met server verbonden.

Ik loop stage bij een bedrijf met een MS Exchange server. Nou werk ik met mijn ibook G4. Maar als ik bij gegevens (documenten etc. ) die op de server staan wil, dan lukt het mij niet.

Ik doe het volgende:

Ik ga in de finder naar Netwerk, daarna naar map X. Hierin staan 3 usercomputers. 1 daarvan is de server en de andere 2 zijn computers die in het kantoor staan. Ik heb ze alle 3 al aangeklikt en het domein staat goed, diverse usernames en wachtwoorden ingetikt en op verbinden geklikt maar ik krijg constant hetzelfde antwoord:

” De alias ‘X-UM0UQYV ‘ kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet kan worden gevonden.

Daaronder staan 3 buttons: Verwijder alias – Herstel Alias- Ok

Dus wat moet ik nou doen om te zorgen dat ik toch verbinding kan maken?

Bijdrager
    Statics

nog steeds niemand

Inactief
    Anoniem

Weet je toevallig of op de server Services For Macintosh geinstalleerd is? Want volgens mij lukt het met het SMB protocol (wat het nu waarschijnlijk nog is) minder goed.

Bijdrager
    Statics

Ja want mijn baas had paar maand geleden ook een Apple en die deed het perfect samen met de server.

Bijdrager
    nilmedia

Heb je al eens geprobeerd om ipv een exchange server adres (bv: mail1.company.local) ter vervangen door het server IP adres (bv: xxx.xx.xx.xx/exchange) ? Dit was bij mij de oplossing.

Bijdrager
    Statics

Werkt ook niet!

Bijdrager

ga naar “Hulpprogramma’s” -> “adreslijsttoegang” en zet een vinkje aan achter SMB (Samba)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.