9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    adb1973

Krasvastheid Apple Watch Series 2 aluminium

Aanvankelijk was ik behoorlijk enthousiast over mijn nieuwe Apple Watch 2. En ik ben nog steeds enthousiast over de slimheid en gebruiksvriendelijkheid.

Over de krasvastheid van mijn horloge ben een stuk minder te spreken, zelfs zo erg dat ik een productiefout vermoed. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet het: krasvast is niet krasvrij, mijn horloge van 469 euro heeft tenslotte geen safierglas.

Maar toch… ik doe niks ‘raars’ met het horloge: heb hem niet laten vallen, doe er geen wilde dingen mee (dus: niet klussen, niet squashen oid) en heb geen metalen ritsen op knopen aan de mouwen van mijn jas of manchetknopen aan mijn overhemden.

Wel: draag ik hem dagelijks (kantoorwerk), zwem ik ermee, douche ik ermee en loop ik ermee hard. Precies waar hij voor gemaakt is volgens mij.

Dit is het resultaat na een ruime maand voorzichtig gebruik, de eerste verticale krassen en de ‘pitjes’ rechts van het midden waren al na een paar dagen zichtbaar…

Apple Watch Serie 2 niet zo krasvast

Ik zou zeggen: dit is alles behalve krasvast (de kast blijkbaar wél want die is onberispelijk) mijn iPhone 4,5,5s en SE waren in ieder geval véél krasvaster.

Zijn er meer mensen die dit met een Series 2 hebben?
    Zou het aan de coating kunnen liggen (net als bij de Retina MBP)?
    Is het een productiefout?
    Ben ik de enige?

…vragen vragen vragen…

De Genius had het nooit eerder in deze mate gezien maar stelde vast dat het ‘gebruikersschade’ is. Dat valt natuurlijk niet te ontkennen, natuurlijk is dit door ‘het gebruik’ gekomen….maar als bijvoorbeeld na een paar dagen gebruik de letters van je toetsenbord zouden afslijten dan is dat ook gebruikersschade maar heeft de fabrikant echt wel een misser gemaakt of een slecht product afgeleverd….

Bijdrager
    twomorethings

Ik ben overgestapt van een gen 1 met saffier glas naar een series 2 met gorillaglas. Had eigenlijk krassen verwacht, maar bewonderenswaardig nog geen kras zichtbaar na twee maanden gebruik waar het scherm van een nieuwe iPhone vaak na een maand al behoorlijk gekrast is. Toegegeven, ik draag de watch niet elke dag, maar heb de watch al wel een aantal keer tegen de muur geschaafd.

Misschien heb je net pech gehad! (of ik geluk).

Bijdrager
    Shmoo

Dat ziet er erg lelijk uit.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik over de kwaliteit van het horloge extreem tevreden ben. Misschien wel de beste solide kwaliteit in de laatste 10 jaar bij Apple. Ik heb Sport gen. 1 en het klokje ziet er na 2 jaar of zo nog steeds uit alsof hij zo uit het doosje komt. Zit geen krasje op.

Misschien heb je een trui of jas waar zo’n drukker aan het einde van de mouw zit en raakt deze het glas tijdens het bewegen.

Bijdrager
    Niels

Zo te lezen gebruik je de Watch vrij intensief. Een horloge is nu eenmaal een gevoelig object en door alle beweging die je gedurende de dag maakt stoot of ga je nu eenmaal langs dingen. Bij de ene persoon zal dit sneller zijn dan bij de andere, maar ik kan me niet voorstellen dat er een productiefout in het glas zit.

Ik heb zelf geen Apple Watch, maar mijn trouwe Seiko heeft zo zoveel jaar ook lichte krasjes op de band en kast, het saffier krast echter niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een LG G Watch. 2e hands gekocht.

Ik klus best veel. Dus hamers, hout, zagen, werken in lastige hoeken; allemaal zaken die je horloge meestal geen goed doen.

Resultaat na anderhalf(?) jaar? Eén enkel krasje op de glasplaat, die alleen zichtbaar is als je er echt het felle licht op zet.

Bijdrager
    Q-collective

Waarschijnlijk is het niet je glas wat krast. Die is inderdaad behoorlijk krasvast. Er zit echter ook nog een coating overheen en die is niet krasvast.

Bijdrager
    makasa

Lijkt me niet te komen van normaal gebruik. Moet ergens langs gegaan zijn lijkt mijn eerste gedachte. De mijne S2 is krasvrij. Gebruik hem dagelijks en ook bij sporten. Triatlon,squahen en ook tijdens klussen. Nog geen beschadiging te zien. Ook geen contact gehad met muren e.d.
    Als het van alleen dragen is en geen contact met harde ruwe oppervlakten dan zou ik er mee terug gaan naar de Apple store. Hopenlijk kan je ze overtuigen.

Bijdrager
    adb1973

@q-collective: dát is precies wat ik dacht, een soort coatingprobleem, net als de mbpr uit 2014…
    @makasa: al gedaan maar niet gelukt, ze keken er wel raar van op maar noemen het gebruikersschade, ik ga er vanuit dat ik wel eens ergens tegenaan getikt ben maar de mate waarin dit toeneemt (binnen twee maanden) ondanks voorzichtig gebruik noem ik schokkend. Squash zou ik niet durven met dit horloge…

@iedereen, vooralsnog lijk ik een uitzondering, dus ik besef dat dat mijn zaak niet veel sterker/makkelijker maakt.
    Kon dit maar ergens getest worden zonder hem te slopen. Zou zelfs wel een bescheiden bedrag over hebben voor glasherstel…
    Misschien Carglass eens bellen :))

Bijdrager
    Apple-user

Mijn vrouw heeft ook sinds januari een apple watch sport series 2
    en heeft na 3 maanden zonder enige brute akrie een klein minuscuul
    krasje op de zijkant van het glas ergerns halverwege de horloge.
    Ik vermoed ook dat het enkel in de coating is, want het is zichtbaar
    omdat het blinkt in tegenstelling tot de rest van het scherm. Wel stom
    dat een horloge sterk gorilla glas heeft dat krasvrij is en dat je dan
    krasjes krijgt in de coating:-(

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.