19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Krasjes wegpoetsen

Kan ik krasjes op mijn MacBook Pro wegpoetsen? Ik stoor me er uitermate aan..Er loopt zo’n kras precies over het apple-logo:

[URL=http://img374.imageshack.us/my.php?image=img2863zt0.jpg][/URL]

Bijdrager
    KarelWillem

Zo precies mogelijk afplakken (afplakband voor schilderwerk?) en dan alleen het logo behandelen met poetsmiddel voor displays voor mobiele telefoons.

Ik zou nml. de rest van het oppervlak niet gaan bepoetsen. Dat lijkt me niet echt gezond.

Bijdrager
    The JM

Bedankt voor de tip! Dus het aluminium is beter als ik dat niet oppoets…Jammer..

Misschien nog andere oplossingen?:D

Bijdrager
    Jordan_D

Een andere tip is kijken naar het beeldscherm.Je partner moet er goed uitzien maar perfect is niemand het gaat om het innerlijk en persoonlijkheid niet dan? Kijk als er nou Windows XP of Vista constant op je beeldscherm van je mac zou verschijnen dan kan ik begrijpen dat je je zorgen maakt. :wink:

JD

Bijdrager
    The JM

Ja ik weet ook wel dat ik het grootste deel van de tijd naar het beeldscherm kijk:P Maar het is toch jammer dat er een krasje op de MacBook Pro zit..?

Bijdrager
    Yaris

Een Mac is een gebruiksvoorwerp als een ander. Je kunt niet verlangen dat hij er blijft uitzien als op de dag dat je hem kocht. Als je dat wil moet je hem onuitgepakt in de doos laten zitten. Leer er mee te leven.

Bijdrager
    demandiebakt

helemaal mee eens, net als een krasje op je ipod dat is bij sommigen ook zo’n ramp..
    het devies is dan ook niet meenemen en zonder muziek in de trein:)
    ik snap het verder ook wel, maar je eerste kras is altijd de ergste.. na een tijd ga je het gewoon als een gebruiksvoorwerp zien en is het eigenlijk wel best..

Bijdrager
    Dbakker

Hoi allemaal,

Krasjes op kunstof?
    Daarvoor heb ik sinds vorige week een oplossing:P

Mijn vrouw had nl een kilometerteller van kunststof in haar broekzak laten zitten. Resultaat een mat en onherkenbaar display, rijp voor de prullenbak!

Ooit vertelde een horlogemaker mij dat je met Brasso (koperpoets) je horlogeglas weer perfect krasvrij kunt maken.
    Ennnn… waarom zou dat met kunststof niet gaan was mijn reactie. Dus ik met Brasso en poetsdoek de kilometerteller te lijf. Er was toch niets meer aan te verliezen.
    Zowaar het resultaat:…. super helemaal blinkend, stralend, krasvrij, als nieuw en helemaal transparant. 8)

Oké, wat kun je hiermee voor je Mac?
    Ik weet zeker dat je niet zomaar de Brasso pakt en je mac ermee te grazen neemt (kunststof delen van de mac wel te verstaan, wanneer je de rest van je mac book pro ga je dan polijsten poets je ook de mooie aluminium look weg, dat is ook niet de bedoeling lijkt me…).

Dus voor kunstof gewoon eerst even voorzichtig proberen op een transparant kunststof onderdeeltje wat ooit mat is geworden (bijvoorbeeld een venstertje van een oude telefoon) even 2 min poetsen en kijken naar het resultaat.
    Pas wanneer je volledig overtuigt bent EN wanneer je het aandurft: je mac logo. En vergeet niet het aluminium netjes af te plakken…

Heel veel succes ermee
    groet

Douwe-Jan:)

Bijdrager
    The JM

Ah mooi, bedankt. Ga ik dat toch eens testen:)
    Voor krasjes op het aluminium is geen oplossing?

Bijdrager
    Esquare

Eerst de sleutelbos uit je broekzak halen, voor je die MacBook erin stopt.;)

Bijdrager
    pim2

Zou dit toevallig ook werken voor het scherm van m’n lg shine?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Waar kan je dat Brasso vinden? Mijn MacBook verzuipt onder de krassen, en ook mijn iMac heeft het een en ander opgelopen bij de memory upgrade…

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Dbakker
    ”pim2″

Zou dit toevallig ook werken voor het scherm van m’n lg shine?

Geen idee, ’t werkt in ieder geval wel op m’n vrouws kilometerteller.
    Gewoon zelf eerst even experimenteren. Voor drie euro en een poetslap ben je het mannetje en heb je het antwoord. :)

Groetjes
    Douwe-Jan

p.s.
    bedankt Yaris voor je zoekactie op internet.
    wellicht is het ook gewoon bij de da of etos te koop.
    ’t is wel een erg oud middeltje hoor. Vroeger poetsten ze er koper mee. Volgens mij zijn er nog maar weinig huisvrouwen die dat tot hun standaard taak hebben verheven. :wink:

Bijdrager
    Rinie

je kunt het in elke supermarkt vinden…

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik heb mijn Airport Extreme er ook mee ingesmeerd en het resultaat was echt verbluffend. Mijn Airport Extreme zat onder de krassen. Die staat namelijk op een plaats waar veel mensen tegenaan lopen etc.

Bijdrager
    MacbookTo

Het is al een oud middel om krassen te verwijderen. Die horlogemaker heeft ook bedoeld dat je het bij horloges met een plastic glas kan toepassen. Bij glas werkt het niet.
    Ergens heeft al een keer een draadje hierover gelopen en die persoon had zijn Macbook krasvrij gekregen met autopolish.

Bijdrager
    The JM

Ja dit is echt mooi. Is er nu ook een manier om het aluminium op te poetsen?

Bijdrager
    MacbookTo

Je zou het in de autoshop kunnen vragen of er iets voor aluminium is.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.