13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    mjalblas

Krasjes op Macbook.

Beste lezers,

Ik heb wat kleine krasjes op m’n macbook. Nu heb je voor je krasjes op je auto een lakstift. Iemand ervaring met lakstift op een macbook of iemand ideeën?

Bijdrager
    Marius1976

@mjalblas

Geen ervaring, maar ik zou het niet doen. Ik stoor me altijd alleen aan de allereerste kras, en daarna denk ik: beter een computer waaraan je kunt zien dat hij drastisch wordt gebruikt, dan een of ander perfect ogend ding, wat nooit wordt gebruikt. Daar op die manier mee omgaan geeft meer voldoening dan 100 lakstiften, geloof me.

Bijdrager
    jf

Een lakstift geeft ook op een auto zelden tevredenstellende resultaten. Polijsten ljkt me een betere oplossing, maar is lastig. Bij een MBP vanwege de satijnachtig afwerking (polijsten maakt dat glad), bij een ouderwetse MB met kunststof behuizing omdat ik niet zeker weeet hoe goed het kunststof tegen polijsten kan.

Moderator
    Night

Verder, zoals je zegt… het zijn lakstiften en een MB is niet gelakt, maar speciaal behandeld ongelakt metaal. Een lakstift is dan ook niet de methode.
    Het enige idee is om er zorgvuldig(er) mee om te gaan en wellicht een ‘sleeve’ te gebruiken bij transport.

Anoniem

Ach, ik zag laatst in m’n MBP 2009 een deukje in de behuizing. Inderdaad lelijk als ik er naar kijk, maar als ik achter het ding werk denk ik eigenlijk alleen maar aan het feit dat het ding nog steeds zo lekker werkt ondanks z’n leeftijd.

Bijdrager
    TBITW

Als je AppleCare hebt valt dit onder slijtage en wordt het gratis gerepareerd!

Ik heb hier persoonlijk een goede ervaring mee (al ging het toen om krasjes, een deuk en een toets waarvan het ‘veertje’ kapot was)!

Bijdrager
    html-junky

Slijtage valt niet onder Applecare, Applecare dekt alleen schade dat niet door jezelf is toegebracht! Het is namelijk geen verzekering, het is een service uitbereiding

Bijdrager
    TBITW
    html-junky op 05 mei 2014

Slijtage valt niet onder Applecare, Applecare dekt alleen schade dat niet door jezelf is toegebracht! Het is namelijk geen verzekering, het is een service uitbereiding

Dus je zegt dat Apple “zomaar” een reparatie van 340 euro uitgevoerd heeft zonder geld te vragen?

Bijdrager
    SunKeeper

*vraagt zich af wanneer mensen zich eens gaan realiseren dat er amper Apple-producten zijn die met lak zijn behandeld*

Bijdrager
    mie7745

Ik heb welgeteld 1,5 dag een nieuwe mb pro.
    Amper gebruikt dus, en erg voorzichtig mee geweest.
    Ik merk net een deuk(je) aan de onderkant.
    Ik kan dus met zekerheid stellen dat ik dat niet zelf gedaan heb.
    Ik wil nu niet muggenziften, maar vind dit erg jammer.
    Meer als jammer is het wss niet, mr toch…
    Ik heb apple care garantie genomen, dus ik hoop op een positieve uitkomst, die me niets kost.
    Meteen ook de IT-dienst ingelicht – hopelijk kunnen zij me verderhelpen. Ik weet natuurlijk niet zeker of zij dit gedaan hebben tijdens het gebruiksklaar maken …
    Iemand hier ervaring mee ?
    Zijn er nog stappen die ik moet ondernemen ?

Bijdrager
    Nora Nora

@mjalblas Kom gezellig een middag bij ons hier thuis aan tafel werken, dan merk je pas wat een Mac allemaal kan hebben en bijna kan hebben en ben je voor de rest van je leven genezen van krasjes-smet, verf-smet, val-angst, vocht-angst, enz., ivm je Mac. Wat er hier door de dag heen mis en bijna mis gaat, en toch blijft dat machientje rustig doorwerken. Kinderen, ze zorgen ervoor dat je een heel nieuw zicht op de wereld krijgt betreffende kwaliteit, duurzaamheid en pure koppigheid van doorgaan. Idem heb ik bij de auto, televisie, bank, het servies, de lamoen, ramen, deuren, het huis, de straat, de buurt, de stad, de wereld.

Bijdrager
    mie7745

Tuurlijk, gebruiksschade kan ik ook mee leven.
    Maar pas uit de doos en bats … je merkt een deuk op ?
    Nee dat vind ik moeilijker om te accepteren.
    Apple IS ook design en daar betaal je mee genoeg voor, niet ?

Bijdrager
    mie7745

Ow, vorige post v Nora Nora was nie voor mij bedoeld.
    Amai, ik ben nog niet goed wakker:-)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.