17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Koen K

Krant maken

Hee jongens, ik moet voor Engels een krant maken. Weten jullie een programma waarmee ik dit makkelijk kan doen?

alvast bedankt, Koen

Bijdrager
    Lexis

Pages. Uitlijnen over de hele regel, verdana, grote koppen, strepen en zwart-wit foto’s doen het altijd goed.

Bijdrager
    Koen K

Als je daar met kolommen gaat klooien, wordt het echt een chaos. Ik dacht aan een NRC NEXT-achtig design.

Bijdrager
    Cars

InDesign kost tijd en geduld om het te leren maar dan heb je wat…

Ik had op de middelbare school het jaarboek ermee gemaakt. Photoshop bestanden importeren etc. Hartstikke gaaf programma! Was een boek van zo’n 70 pagina’s..geen chaos etc.

Bijdrager
    Koen K

Gaat me centen kosten… of niet :evil:
    Zijn er geen gratis/goedkopere alternatieven?

Bijdrager
    Peach

Gebruik desnoods de 30-dagen trial.

Bijdrager
    Koen K

Oké, ga ik doen. Kan je dan wel gewoon opslaan etc.?

Bijdrager
    Cars

Dan zou ik het toch geen proberen met een sjabloon van Pages.

Bijdrager
    KarelWillem

Pages is ook niet gratis hè?!

Er was zo’n DTP programma waar ook een gratis versie van is.
    Hoezeer ik mijn oude geheugen ook teister, ik kan maar niet op de naam komen.

Bijdrager
    Koen K

Ik heb Pages, dus dat komt goed…

@karelwillem, als je er op komt, wil je het even melden?

Koen

Bijdrager
    imathieu

Bij Pages heb je toch heel wat leuke sjablonen voor jouw doeleinde: kijk eens bij ‘nieuwsbrieven’. Daarmee kan je in geen tijd prachtige resultaten bereiken. Met Indesign zou ik er echt niet aan beginnen. Een prachtig programma, dat wel, maar zonder enige voorkennis ben je er niets mee.

Bijdrager
    GJB

je kan in pages toch ook tekstvlakken maken? ik denk ook wel dat dat gaat werken. of het een chaos wordt ligt aan jezelf. kan je geen a3 nemen in pages, heb je meer ruimte. indesign is wel leuker om mee te werken, maar pages kan ook best veel.

Bijdrager
    Koen K

Deze kant van Pages had ik echt nog nooit gebruikt. Ziet er wel rete gaaf uit!

Bijdrager
    Willem1

Je zou ook eens kunnen kijken naar Scribus, een open source dtp pakket. Is voor zowel Windows, Mac en Linux/Unix te krijgen. Ik vind het nog niet zo handig als een InDesign maar het is een zeer uitgebreid pakket met o.a. PDF-export en CMYK ondersteuning.

http://www.scribus.net

Bijdrager
    Jan Hardiek

ben ook op zoek naar een -het liefst freeware- DTP-pakket(je). En dus trok Scribus mijn aandacht. Als ik de site goed heb gelezen, dan is de Mac-versie niet geschikt voor de iMac met Intelprocessor. Als dat klopt, dan heb ik dus pech!. Is er nog een alternatief?

Bijdrager
    Willem1

Misschien kun je Calamus eens proberen:

Met Calamus ben ik ooit begonnen op de Atari STe (met maar liefst 1 MB intern geheugen).
    Nu is er ook al een tijdje een Mac versie, er zit ook een lite-versie bij die je kunt proberen maar voor 129 Eurie zo te zien best een mooi programmaatje.

http://www.icalamus.net/icalamus/documents.php?lan=en

Bijdrager
    Robbes

bedoel je anders dit? http://www.gimp.org/screenshots/

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.