8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ksx

Krakende unibody onderkant Macbook pro retina 15 inch

heeft iemand hier ervaringen mee?
    ik hoor regelmatig een kraak of tik als ik hem op schoot gebruik en daarna op een bureau bijvoorbeeld.

Bijdrager
    SunKeeper

Hoelang heb je de MBP al in bezit? Was het al meteen vanaf het begin?

Binnen het eerste jaar kun je het probleemloos aan Apple voorleggen. Of zij er iets mee doen is de vraag, hangt ervan af hoe ernstig het is.

Bijdrager
    ksx

ik heb hem sinds november, de apple retailstore heeft de onderkant opnieuw herplaatst maar het gekraak komt gewoon terug

Bijdrager
    SunKeeper

Dan zou ik je aanraden om er opnieuw mee terug te gaan.

Als je dat vaak genoeg doet wordt de kans groter dat ze tot vervanging overgaan. (van complete Mac)

Ik heb ook zo’n MBP, maar absoluut niet het probleem wat je beschrijft. Lijkt me dat dit niet voor zou mogen komen.

Bijdrager
    Matanza
    SunKeeper op 13 juni 2015

Als je dat vaak genoeg doet wordt de kans groter dat ze tot vervanging overgaan. (van complete Mac)

Nou niet overdrijven, voor z’n klacht gaan ze dat heus niet doen.

Als je de (héél kleine) lettertjes leest is z’n toestel ook niet gemaakt om in de zetel te gebruiken.
    Dus in theorie kunnen ze daar al moeilijk over gaan doen.

Nu is het natuurlijk wel aangeraden om terug langs te gaan. Maar zie dat je het probleem duidelijk kan reproduceren. Iets wat ze niet kunnen vaststellen kunnen ze ook niet oplossen. (uiteraard)

Bijdrager
    SunKeeper
    Matanza op 13 juni 2015

… is z’n toestel ook niet gemaakt om in de zetel te gebruiken.
    Dus in theorie kunnen ze daar al moeilijk over gaan doen.

Dat doe ik al een half jaar lang regelmatig. De bodemplaat wordt, naast de randen, ook ondersteund door twee clips die ik het midden zitten. (zie iFixit voor foto’s)

Bij de TS zit er mogelijk zo’n clip scheef of onvoldoende bevestigd, wat het geluid veroorzaakt.

Ik denk dat het juist niet goed is om ermee te blijven zitten, schade kan verergeren.

Ik zeg ook niet dat ze zomaar vervangen, maar de kans is aanwezig. Misschien is het tegenwoordig anders, maar vroeger hanteerde Apple een strenge 3-keer-regeling: was het probleem na de derde keer repareren niet veranderd/opgelost dan werd het apparaat vervangen.
    Het is echt niet dat ze de ‘defecte’ Mac in de vuilnisemmer knikkeren, die gaat naar uitgebreide diagnose vanwaar ze gaan bekijken of het refurbished gemaakt kan worden.

Bijdrager
    Matanza
    SunKeeper op 13 juni 2015

Dat doe ik al een half jaar lang regelmatig. De bodemplaat wordt, naast de randen, ook ondersteund door twee clips die ik het midden zitten. (zie iFixit voor foto’s)

Ook ik doe dit regelmatig. Ik wil enkel aanhalen dat indien ze willen, hier moeilijk over kunnen doen. Al zou ik er niet van verschieten dat de werknemers in de Store de regel zelf niet helemaal kennen. Want het is inderdaad wel ver gezocht. (hoewel)

Ik denk dat het juist niet goed is om ermee te blijven zitten, schade kan verergeren.

Klopt, met een probleem blijven zitten is zeker niet goed. Maar zie dat je het probleem duidelijk kan reproduceren. Als je het bij hen niet kan laten zien is het heel moeilijk voor de techniekers om iets op te lossen. (Logisch niet ? )

Ik zeg ook niet dat ze zomaar vervangen, maar de kans is aanwezig. Misschien is het tegenwoordig anders, maar vroeger hanteerde Apple een strenge 3-keer-regeling: was het probleem na de derde keer repareren niet veranderd/opgelost dan werd het apparaat vervangen.
    Het is echt niet dat ze de ‘defecte’ Mac in de vuilnisemmer knikkeren, die gaat naar uitgebreide diagnose vanwaar ze gaan bekijken of het refurbished gemaakt kan worden.

Apple hanteert nog steeds die regel. Als je een vierde keer binnen komt voor een probleem waarvoor er al 3 maal, op korte tijd, hetzelfde onderdeel vervangen is, dan begint apple na te denken over het volledig vervanging van het toestel.

Bijdrager
    Hermantw

Heb ik ervaring mee. Eerst met een MacBook Air en later met de Macbook pro retina 15 inch. Heb ik een passende torx gekocht, de onderkant er voorzichtig afgeschroefd, de raakvlakken tussen de computer en bodemplaat goed schoongemaakt en tot slot de bodemplaat zo aangebracht dat de ruimte rondom gelijkmatig verdeeld werd. Probleem opgelost.

Succes er mee.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.