8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Martin7

Krakende MacBook (zwart)

Hello,

Heb nu een kleine maandje een MacBook (black).
    Wat me gister opviel toen ik in de auto zat te maccen, is dat het scherm (scharnieren) kraakt bij het bewegen hiervan. Het wordt zelfs heel hinderlijk als het schem 90 graden openstaat en een beetje heen en weer beweegt..

Na wat te hebben gegoogled, schijnt het vaker voor te komen bij zwarte MacBooks…

Het typerende is, dat het alleen voorkomt als de MacBook een tijdje (15min) heeft aangestaan. En dus niet als hij net aan gaat..
    Waarschijnlijk zet het materiaal uit door de warmte en zit het te strak in de scharnieren.

Hebben jullie hier ook ervaring mee?

En wat ermee te doen, repaircenter?

gr, Martin

Bijdrager
    Ed Mokum

Ik heb precies hetzelfde probleem. Nog niks aan/mee gedaan.

Bijdrager
    JanV

Zelfde probleem..

Nog niks aan gedaan ook.

Het is nu minder dan in het begin.

Bijdrager
    Switch

Niet alleen bij de zwarte MacBooks dus, mijn witte MacBook (1e generatie) heeft het ook.
    Het klinkt niet echt “kwalitatief hoogstaand” maar zodra de laptop is opengeklapt, merk ik er toch niets meer van tot ik ‘m weer dicht doe dus ik heb er mee leren leven.

Bijdrager
    Uzbad

Ik heb ook een zwarte, maar heb hier geen last van. Misschien is het nieuwigheid, misschien warmte of iets anders. Feit is dat het openen en sluiten een mechanische operatie is waarbij oppervlakken langs elkaar wrijven. En dat kan geluid opleveren. Ik heb een Toshiba gehad, en die had het “probleem” ook. Lijkt me niet iets om je al te zeer over druk te maken.

Bijdrager
    1234

heeft mijn broer ook.

één druppel Kruipolie/olijfolie in het scharnier en was opgelost zei hij.

Bijdrager
    mac-hans

Lijkt mij het beste op te lossen met een klein beetje siliconenolie.
    Kruipolie bevat in de regel grafiet en dat geleid, lijkt mij niet wenselijk, je weet niet waar het overal naar toe “kruipt”.
    Olijfolie verhard op den duur is niet geschikt om te smeren, wel om te bakken.

Bijdrager
    Martin7

Zojuist een mini behandeling met siliconenspray gegeven….

eerste indruk is goed!!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.