11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Macman

[Opgelost] Krakend geluid uit rechter speaker MBP 15 inch Retina model 2015

Hallo, er komt een krakend geluid uit alleen rechter speaker Macbook pro 15 inch retina 2015. Het gebeurt als de mac even aanstaat en het blijft uit de rechter speaker komen, ook als ik het geluid uitzet, of als ik de rechter en linker speaker verwissel via Audio/MIDI-configuratie. Het moet dus wel een hardware probleem zijn.Het gaat zelfs door als ik de macbook dichtklap.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en zo ja, weet iemand wat het is? Het wordt steeds harder en is vreselijk irritant.;! Ik kan niet eens meer een behoorlijk FaceTime gesprek voeren!

Ik heb het opgenomen, het klinkt zo: https://youtu.be/KidEcprDqog. Wie herkent dit probleem? Hij of zij wordt vriendelijk verzocht zich hier te melden!

Bijdrager
    IGBA

Ik had het net ook even, toen ik je youtube-filmpje afspeelde.:wink:

Klinkt als een kabelbreukje o.i.d. Daar zou ik echt even naar laten kijken.

Bijdrager
    Macman
    IGBA op 11 juli 2017

Ik had het net ook even, toen ik je youtube-filmpje afspeelde.:wink:

Klinkt als een kabelbreukje o.i.d. Daar zou ik echt even naar laten kijken.

Ik denk niet dat het een kabelbreukje is, dan zou ik immers niks moeten horen als ik het geluid op mute zet?

En het klinkt ook alleen als hij een tijdje aanstaat en warm wordt wanneer ik iets met video doe, als het een kabelbreukje was dan zou het toch permanent moeten klinken als het een kabelbreukje was?

Bijdrager
    Koezel

Een los contact, (kort)sluiting enz..
    Het kan velerlei oorzaken hebben. Gewoon na laten kijken.

Bijdrager
    essiw

Ik ben geen expert in dit gebied, maar kan het niet gewoon je ventilator zijn? Dat die los zit of dat er rommel in zit? Vooral omdat je zegt dat hij dit gaat doen als je laptop warmer wordt.

Bijdrager
    appievanr

Langdurig op hoog volume muziek afgespeeld?

Bijdrager
    Macman
    Koezel op 11 juli 2017

Een los contact, (kort)sluiting enz..
    Het kan velerlei oorzaken hebben. Gewoon na laten kijken.

Ga ik morgen laten doen bij de Genius Bar in Amsterdam.

Bijdrager
    Macman
    appievanr op 12 juli 2017

Langdurig op hoog volume muziek afgespeeld?

Nee, langdurig afspelen dat doe ik alleen via airplay op mijn surround systeem.

Bijdrager
    Macman
    essiw op 12 juli 2017

Ik ben geen expert in dit gebied, maar kan het niet gewoon je ventilator zijn? Dat die los zit of dat er rommel in zit? Vooral omdat je zegt dat hij dit gaat doen als je laptop warmer wordt.

Dat denk ik niet en wel hierom:
    – Het geluid komt duidelijkuit de rechter speaker
    – Geluid zou dan te horen moeten zijn via de onderkant, de speaker is een gesloten systeem tot het aan de buitenkant komt:

Bijdrager
    Macman

Update: Naar aanleiding van het krakend geluid uit de rechterspeaker(en wat hardnekkige vlekken op mijn retina scherm, iets met de anti reflectie-coating) heeft Apple uiteindelijk het volgende vervangen:

– Logic Board
    – Display Assembly
    – Right Fan

Totale kosten inclusief arbeidsloon en btw: € 1.121,00!

Gelukkig viel alles binnen de garantie en het kwaliteitsprogramma! Keurig geregeld Apple!

Ben nog wel benieuwd waar dat krakende geluid vandaan kwam, Logic Board, fan?

Als het nu wegblijft, 1 van de twee in ieder geval …

Bijdrager
    IGBA

Binnen een paar dagen gerepareerd? Dat is zeker keurig!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.