12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jaapoost

KPN vs Vodafone (Bye bye T-Mobile)

Beste OMT’ers…

Na 2 jaar T-Mobile heb ik nu een simlock vrije iPhone 4.
    Ik ben alleen aan het twijfelen welke provider ik zal nemen. Wie van jullie heeft ervaring met Vodafone/KPN op een iPhone?
    Ook in vergelijking met T-Mobile vrienden wellicht?

De reden dat ik overweeg weg te gaan bij T-Mobile is dat ik hoop dat met Vodafone of KPN wel (bijna) overal een beetje schappelijk te 3g-en is.

Ik zit een beetje te kijken naar de sim-only opties. Ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen.

Greets,

Jaap

Bijdrager
    cardwizard

Ik gebruik al jaren KPN naar volle tevredenheid ,
    ben ooit even naar t mobile gegaan maar wat een verscrikking was dat zeg

Ik zou dus zeggen ga voor KPN/Hi

Bijdrager
    Trat

Ik snap dat je nu geen T-mobile meer neemt omdat je dan veel beter een iPhone 4 rechtstreeks bij TM had kunnen bestellen (veel voordeliger namelijk). Maar veel plezier met per-minuut afrekenen bij Vodafone en KPN en apart afrekenen voor streaming internet bij KPN.

De enige keer dat ik geen 3G heb met TM is als ik in een kuil in de grond kom waar 3 mensen wonen: daar kom ik zelden. Dus ik heb geluk.

Bijdrager
    Rolf

Ik gebruik ook al jaren KPN op mijn iPhone. En heb nu net een 3GS van ze gekregen. Prima club (qua netwerk en bereik, qua klantenservice hangt het ervan af wie je tegenkomt ;-))

Bijdrager
    Maverick9898

Vodafone vind ik een prima netwerk. Klantenservice is ook prima maar goed dat zal inderdaad ook wel afhangen van wie je treft.

Bijdrager
    Yosemite

Nadelen van KPN en Vodafone zijn wel dat je niet per seconde betaald maar per minuut en dat het buitenbundel tarief €0,30 is i.p.v. €0,25 bij T-Mobile, dus als je veel belt kan je fors duurder uit zijn.

Daarnaast is het internet niet onbeperkt, maar heb je bij Vodafone een harde limiet van 250MB of 1GB per maand. Daar buiten betaal je €0,30 per 10MB. KPN heeft geen harde limiet maar een fair use policy van max 10x het gemiddelde gebruik, gem verbruik schijnt nu 80MB te zijn waardoor je zonder problemen tot 800MB data kan verbruiken.

Bijdrager
    tinus_omt

Probeer, als het kan, even uit welke provider bij jou thuis en op andere lokaties waar je veel komt, de beste ontvangst heeft. Het is best mogelijk dat ook bij de ‘betere’ providers op bepaalde plaatsen de dekking slecht is.

Ik ben al lang Vodafone klant, maar ik vind wel dat de abonnementen steeds slechter worden, nu zie ik weer dat je geen tegoed meer mag meenemen naar de volgende maand, aansluitkosten, kosten buiten de bundel van € 0,25 naar € 0,30, betalen per minuut, harde datalimiet en ga zo maar door.

Bijdrager
    Gastje01

Ik gebruik nu al 2 jaar naar volle tevredenheid Vodafone, qua snelheid *win* ik ook altijd van vrienden met T-Mobile. KPN heb ik geen ervaring mee.

@Yosemite: Dit is toch alleen van toepassing bij nieuwe contracten?

Bijdrager
    kawouter

Ik vind het wel goed dat er zoveel mensen over gaan naar iets anders dan T-mobile. Hoe meer er weg gaan hoe beter mijn snelheid van T-mobile wordt. haha. Allemaal overstappen op KPN en Vodafone jongens. (dan weten die 2 partijen ook eens wat het is om al dat data verkeer te moeten handelen)

Bijdrager
    1984
    jaapoost op 08 september 2010

De reden dat ik overweeg weg te gaan bij T-Mobile is dat ik hoop dat met Vodafone of KPN wel (bijna) overal een beetje schappelijk te 3g-en is.

T-Mobile heeft veel problemen gehad met het netwerk, dat overbelast was door de enorme hoeveelheid iPhonegebruikers die ook nog eens meer data verbruiken dan andere klanten. De telefonie-aanbieder zegt die problemen te hebben opgelost.

Van de grote mobiele internetproviders gaat alleen T-Mobile voorlopig geen datalimiet voor mobiel internet invoeren. KPN en Vodafone hebben aangekondigd het gebruik van mobiel internet wel te gaan beperken bij nieuwe abonnees. Bron

Bijdrager
    guus

als je ANWB lid bent, dan heb je bij Vodafone op dit moment wel een heel leuke aanbieding voor 2 jaar

https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/582

Bijdrager
    madcat

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.