3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

KPN knijpt abo

Afgelopen week gemerkt dat KPN in de UK het mobiele internet knijpt. Was altijd mogelijk om 4G te gebruiken op volle snelheid. Kon zelf kiezen uit de beschikbare aanbieders (EE, O2 of 3). Nu staat de switch op automatisch en komt er niet meer vanaf. Zit vastgepind op een 3G netwerk van O2. Dat terwijl mijn mifi gewoon 4G bij 3/Three heeft. Meer mensen deze ervaring.

Bekend trucje, al jaren biedt 3 (engelse provider) free roaming abroad aan maar als ik dan met mijn mifi in NL ben kan je alleen verbinding maken met de 3G netwerken van telfort etc. Categorisch ontkent de helpdesk daar dat 4G geblokkeerd is.

Ander ding waar ik tegenaan loop, maar is al wat langer, is dat de hotspot opzetten tussen mijn apparaten (iPad en MBP) eindeloos veel moeite kost. Of het nu door KPN of door apple komt weet ik niet maar krijg het de laatste weken vrijwel niet meer voor elkaar. Alleen wissen van de instellingen op de doelapparaten wil nog wel eens werken maar eigenlijk zoveel gedoe dat ik het maar achterwege laat. Terwijl ik dus een paar maanden geleken keihard aan het tetheren was op mijn MBP in de UK uit mijn KPN bundel over 4G.

Bijdrager
    Dorkiban

Ja, und…?…

Bijdrager
    Dorkiban

Hhmm dat was niet zo’n constructieve reactie van mij.

Ik heb Tele2 en bij doen ze het ook, al vanaf het begin dat roaming uit de bundel kan. Ik kan wel gewoon tetheren en 3g is snel genoeg voor mijn doelen in het buitenland.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.