30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    Rolf

KPN & iPhone ?

wederom ? nog steeds ? Dit stond er in de ‘Dag’ van vanavond…..

KPN nog steeds in gesprek met Apple over iPhone

23-07-2008 | Door: NOVUM
    (Novum/Dow Jones) – Koninklijke KPN nv is nog steeds in gesprek met Apple over de iPhone. Dat heeft een woordvoerder van het telecombedrijf woensdag gezegd tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

KPN overweegt om de iPhone, de nieuwste mobiele telefoon van het Amerikaanse Apple, toe te voegen aan zijn assortiment in Nederland. De zegsman kan niet aangeven binnen welke termijn de iPhone mogelijk te verwachten is bij KPN.
    KPN en Apple voeren al maanden gesprekken over de iPhone. Onlangs bracht T-Mobile, de mobiele tak van Deutsche Telecom, het geavanceerde mobieltje op de Nederlandse markt.

Tja…we zullen zien of dit een ‘echt’ verhaal is of weer een oprisping van een hardnekkig gerucht. Ik zou er zelf niet rouwig om zijn, want ik heb al een versie 1 (met software versie 2) die het uitstekend doet. En ik zal niet voor een iPhone 3G naar T-Mobile gaan….dus van mij mag het best waar zijn :-))

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Bijna triest…

En dan hopen ze natuurlijk om de klanten leeg loop naar t-mobile tegen te gaan met deze uitspraken.
    Of ze hopen dat de aandeelhouders koest blijven alsze door deze uitingen laten merken dat ze actief bezig zijn met de iphone.

Bijdrager
    Martijn Snels

KPN heeft laatst zijn eigen medewerkers de mond gesnoerd. Zegt voldoende… Hij komt er gewoon niet!

Moderator
    Pete.Z

Dat hij er niet komt zal ik niet snel zeggen,maar ik heb er maar niet op gewacht…..

Bijdrager
    Rolf
    ”Martijn

KPN heeft laatst zijn eigen medewerkers de mond gesnoerd. Zegt voldoende… Hij komt er gewoon niet!

Tja…uitgaande van het eerste deel van je zin, zou het tweede deel net zo makkelijk kunnen luiden: die komt er dus zeker!

toch ?

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Rolf”
    ”Martijn

Tja…uitgaande van het eerste deel van je zin, zou het tweede deel net zo makkelijk kunnen luiden: die komt er dus zeker!

toch ?

Dat zou contractbreuk zijn van Apple. Dit zou inhouden dat er fikse ruzie zou ontstaan tussen provider en fabrikant dat wil Apple niet. Daarbij KPN doet er gewoon alles aan om de publiciteit bij zich te houden. Medewerkers krijgen een score te zien op hun scherm welke wordt bepaald door het aantal minuten dat je over je abonnement gaat. Zodra dit hoog genoeg is doen ze héél veel moeite om je te houden. Van gratis iPhone tot 30 euro abo’s voor 500 minuten, echt van de zotte… Het punt dat medewerkers elkaar tegen spreken, afdeling verkoop er niks vanaf weet en je per direct een HTC probeert aan te smeren zegt mij voldoende. En dan bel ik notabene met de zakelijke afdeling, kan je je voorstellen hoe dat gaat bij de particulieren.

Bijdrager
    Rolf

lol, ik denk dat dat een HEEL ander probleem is. Als ik een uurtje google om even wat meer over abo’s en toestellen te weten te komen, en ik ga vervolgens maar een winkel…..en of dat nou een KPN business centre is, of een SmartPhoneShop is….dan valt mij toch wel op dat ik meer weet dan zij….

Nou valt op deze opmerking natuurlijk het nodige af te dingen, maar feit blijft: bij al die winkels zijn op elke 5 mensen 2 ervaren mensen (met kennis van zaken) en 3 starters. Die lul je na 3 zinnen de hoek in.

‘Wij’ consumenten kopen zoveel electronische troep dat de winkels de stomste idioten aan moeten nemen om ons te woord te staan.

(Ik maakte zelfs in de iFactors op de lijnbaan mee dat iemand vroeg of een CD-drive in een iBook ook DVD’s kon lezen….’ehhh dat moet ik even na vragen’. Nou VRAAG ik je….?!?!?)

Inactief
    Anoniem

De directeur van KPN vond de iPhone toch maar een toestel van niks en bracht liever de HiPhone op de markt?
    http://www.iphoneclub.nl/3849/hiphone-komt-voor-99-overeen-met-de-iphone/

En Apple

http://www.iphoneclub.nl/6222/apple-jaagt-op-hiphone-verkopers/

Dan heb ik liever een abbo bij T-Mobile als KPN toch niet achter het product staat en zelf liever voor een kloon gaat.

Bijdrager
    Calpa
    ”Martijn
    ”Rolf”
    ”Martijn

toch ?

Dat zou contractbreuk zijn van Apple.

Hoe weet jij in hemelsnaam de exacte details van het contract dat Apple met T-mobile heeft?

Bijdrager
    Calpa
    ”defores”

De directeur van KPN vond de iPhone toch maar een toestel van niks en bracht liever de HiPhone op de markt?

Je claim komt niet overeen met het artikel zelf; de directeur van KPN heeft helemaal niets gezegd.

Bijdrager
    Rolf
    ”defores”

Jij neemt toch zeker / hopelijk niet elk ‘advies’ over van d’een of d’andere 65 jarige CEO ?? Dat deze man electronisch de boot gemist heeft behoeft toch geen toelichting ? Visionair kun je Stehouwer nou bepaald NIET noemen….

Bijdrager
    JWB

Lees vanmorgen in het AD dat KPN vindt dat een laptop aansluiten op internet kinderspel moet worden: middels een ‘ikea’-handleiding.

Ach, een bedrijf dat nog steeds Apple-producten matig tot slecht ondersteunt verdient de iPhone niet.

Bijdrager
    Maccessory

Even off-topic, is Koninklijke KPN niet dubbelop…?:x

Bijdrager
    Potus.nl
    ”PascalPas”

Hoe weet jij in hemelsnaam de exacte details van het contract dat Apple met T-mobile heeft?

Exact weten doen er maar weinig.
    Maar er is hier op het forum een draad waarin een T-mobile medewerker e.e.a. heeft uitgelegd en dat kwam solide over. Vooral omdat hij niet opschepperig deed, maar juist dingen nuanceerde.
    Er is wel exclusiviteit, maar niemand weet hoe lang dat is (nouja, ‘niemand’, de ondertekenaars vast wel). T-mobile medewerkers (en dan bedoel ik met name niet de verkopers, maar ‘kantoor’), schijnen het ook niet te weten.

Kan 3 maanden zijn, kan een jaar zijn, kan alleen voor dit type gelden (en wie weet wat de kerst brengt…).

Dus zeker weten doet niemand het, maar zowel T-mobile als Apple reppen over ‘exclusivity’. De reikwijdte ervan blijft giswerk.

En zoals iemand in een andere draad al scherp opmerkte: KPN kan wel in gesprek blijven, maar er staat niet bij of Apple ook antwoordt…

Bijdrager
    Rolf
    ”Potus(.nl)”
    ”PascalPas”

En zoals iemand in een andere draad al scherp opmerkte: KPN kan wel in gesprek blijven, maar er staat niet bij of Apple ook antwoordt…

Haha, beetje flauw, maar wel waar

Bijdrager
    iFredo
    ”Rolf”

KPN overweegt om de iPhone, de nieuwste mobiele telefoon van het Amerikaanse Apple, toe te voegen aan zijn assortiment in Nederland….

Ik vraag mij sterk af of het in het geval van de iPhone de telecomprovider is die deze overweging maakt of dat ze leven bij de gratie van Steve? Volgens mij wil elke telecomprovider de iPhone (als toestel) kunnen aanbieden, maar is het meer een kwestie van de juiste abonnementsvorm en -features die de doorslag geven bij Apple. Who is in control? :?

Bijdrager
    Gijs Raggers

“KPN-directeur: “iPhone is knap waardeloos”
    http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79805&mxp=151

Ze zijn bij KPN gewoon te dom en te lui. Twee eigenschappen die ze in Cupertino niet kunnen waarderen. Zeker niet bij een arrogant klein operator-tje in een klein landje.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”gijsraggers”

Ze zijn bij KPN gewoon te dom en te lui.

nee bij t-mobile zijn ze slim. wat een opmerking zeg. het gros van de mensen die een iPhone gekocht hebben bij t-mobile kan nog steeds de iPhone niet volledig gebruiken.
    Apple had beter voor een kwaliteits provider kunnen kiezen ipv een prijsvechter, maar ja kwaliteit heeft nu eenmaal een prijs

Bijdrager
    Potus.nl

Ik denk ook niet dat ze het heel erg per land hebben bekeken misschien.
    T-mobile zijn ook deals mee in andere landen.

Verder zijn er ook genoeg landen waar meerdere operators de iPhone aan bieden. Zwitserland, Italie etc.
    Dus enkel kiezen voor die prijsvechter had niet gehoeven…

Maar goed, hij is er en zodra hij te unlocken is, zal de iPhone 3G op het netwerk van iedere operator wel verschijnen…

Bijdrager
    Aerea
    ”Bolle1961″

Apple had beter voor een kwaliteits provider kunnen kiezen ipv een prijsvechter, maar ja kwaliteit heeft nu eenmaal een prijs

Euhw, is KPN meer kwaliteit dan T-Mobile? Ik zou niet weten waarom.

Ik denk dat KPN en T-Mobile allebei een beetje de meeste kwaliteit bieden, Vodafone biedt een goed netwerk maar een baggere en dramatische service verder.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Aerea”

wat denk je van het bereik van het netwerk? niet onbelangrijk voor een mobiele telefoon lijkt mij. ding is om mee te bellen, toch wel prettig als je dan bereik hebt ipv no service

Bijdrager
    Gijs Raggers
    ”Bolle1961″

wat denk je van het bereik van het netwerk? niet onbelangrijk voor een mobiele telefoon lijkt mij. ding is om mee te bellen, toch wel prettig als je dan bereik hebt ipv no service

Dat vind ik zo jaren 90, dat gezeur over bereik. Ik bel nu 10 jaar mobiel en heb nog nooit geen bereik gehad.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”gijsraggers”
    ”Bolle1961″

Dat vind ik zo jaren 90, dat gezeur over bereik. Ik bel nu 10 jaar mobiel en heb nog nooit geen bereik gehad.

vandaar natuurlijk dat het oa hier vol staat met klachten over geen bereik bij t-mobile

Bijdrager
    Potus.nl
    ”gijsraggers”

Tjsa, er lopen nog meer mensen rond in NL dan jij en blijkbaar in andere gebieden.
    Met Orange bv. kon ik in m’n eigen huis niet eens bellen…

Ik heb zelf ook nooit last van hongersnood, maar doe dat ook niet af als gezeur…;)

Bijdrager
    Eprom
    ”Potus(.nl)”
    ”gijsraggers”

in NL dan jij en blijkbaar in andere gebieden.
    Met Orange bv. kon ik in m’n eigen huis niet eens bellen…

Ik heb zelf ook nooit last van hongersnood, maar doe dat ook niet af als gezeur…;)

:lol:

Bijdrager
    jan jansen

[size=18:07d82b64ef]Ja ik zou ook wel graag een iPhone hebben. Dus zal ik maar eens KPN bellen om mijn abonnement op te zeggen.

ring, ring, KPN goede morgen wat kan ik voor u doen? Zou mijn abonnement op willen zeggen.
    Kan pas per december. Nou doe dat dan maar. Waarom gaat u bij ons weg? Wil graag een iPhone hebben. Waarom? Daarom! O juist ja.
    Mogen wij u een aanbieding doen als wij de iPhone ook hebben? Ja doe maar, wanneer is dat? Binnen nu en 3 maanden. Als wij binnen 3 maanden de iPhone niet hebben heeft T-mobile hem voor de komende 5 jaar. Maar wij zijn druk in onderhandeling met Apple. O.k. ik zet u op de lijst. Fijne dag verder. Ja, fijne dag verder. [/size:07d82b64ef]

Bijdrager
    Potus.nl

[size=7:fb171e159c]ja, jij ook fijne dag verder…[/size:fb171e159c] wtf?

Bijdrager
    Aerea
    ”Bolle1961″
    ”Aerea”

Ik weet niet hoe het 3G-netwerk is van KPN en ik weet niet hoe het 3G-netwerk van T-Mobile is op een ‘normale telefoon’. Er gaan genoeg verhalen dat het aan de iPhone kan liggen. Daarnaast vind ik KPN gewoon een hoerenbedrijf.:P

Bijdrager
    Aerea

Jan Jansen, wat een ontroerend verhaal.

Bijdrager
    queenfan
    ”Aerea”
    ”Bolle1961″
    ”Aerea”

Ik weet niet hoe het 3G-netwerk is van KPN en ik weet niet hoe het 3G-netwerk van T-Mobile is op een ‘normale telefoon’. Er gaan genoeg verhalen dat het aan de iPhone kan liggen. Daarnaast vind ik KPN gewoon een hoerenbedrijf.:P

KPN heeft een groter bereik ne ook een beter bereik samen met Vodafone.
    Het is niet raar dat de meeste ondernemers een abonnement hebben bij KPN.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.