11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Shaky60

KPN Glasvezel icm Timecapsule…

hallo,

Hier in Alphen ad Rijn hebben we bijna glasvezel. Hij ligt al tot aan mijn voordeur!
    Nu heeft KPN een aanbieding die ik wel aantrekkelijk vindt.
    Mijn vraag is dan ook, is er iemand die ervaring heeft met KPN icm de Timecapsule?

Hij staat nu aangesloten op mijn Ziggo-modem, en dat werkt prima. Bij KPN krijg je een zgn. “Experiabox” of iets dergelijks.
    Hoop dat dat ook goed werkt, maar je weet het maar nooit….

Alvast bedankt!

m.vr.grt,

Sjaak

Bijdrager
    diedbaas

Ik heb zelf geen glasvezel, maar je timecapsule zou onafhankelijk moeten werken van je internetaanbieder dan wel het type verbinding (kabel, adsl, fiber). Je zal misschien je time capsule anders moeten configureren als je een nieuw modem krijgt (bv Experiabox als dhcp en TC in bridge), ligt er een beetje aan hoe het nu geconfigureerd is.

Bijdrager
    Shaky60

Ok Diedbaas,

Dankjewel. I’ll keep my fingers crossed…..
    ;)

Bijdrager
    Wyodor

De handleiding van de Experiabox en andere instructies zijn vrij te verkrijgen :

http://www.google.nl/search?q=experiabox+handleiding+glasvezel

Bijdrager
    JBStudio

Misschien niet echt on-topic, maar……. Ik ben net GELUKKIG af van de organisatie die KPN heet. Wat een bende, wat een gedoe, wat een [email protected]#te service. Ben overgestapt op ziggo en dat bevalt prima. Aangezien ziggo per 1 april snelheden verhoogt, blijft dat wellicht een optie?

Bijdrager
    Shaky60

@JB
    Tja, het leven bestaat uit keuzes he……… Het blijven toch allemaal grote logge bureaucratische instanties die KPN en Ziggo en anderen.
    Van de een hoor je Ziggo is modder, en van de andere hoor je weer het tegenovergestelde.

@Wyodor,
    Thnx! Ik had em ook al gevonden!! Handig dat internet, lol.

Bijdrager
    Nickalicious

Je kan de TC toch altijd in brugmodus zetten ofwel prima te doen?

Bijdrager
    Shaky60

Bedankt ook Nickalicious, gaat vast allemaal werken!
    Ben benieuwd of ie lekker snel wordt met glasvezel!!

Bijdrager
    Nickalicious

Naja alles wat intern gebeurt in de Time Capsule (Time Machine backups e.d.) is toch echt afhankelijk van je netwerkje thuis. Dan kan er wel 10 gigabit binnenstromen, maar als jij 300 meter CAT5 kabel hebt liggen zal het nog niet optimaal zijn.

Bijdrager
    densing

ik heb hier in Breda ook glasvezel van kpn en een time capule: werkt prima.
    ook heb ik geen problemen met KPN. de box is alleen wat trager en je hebt iets minder zenders, maar daar betaal je dus ook voor

Bijdrager
    Shaky60

@ Densing,
    Klinkt goed! Heb het e.e.a. al uitgezocht.

Iedereen bedankt voor de reacties!

grtz
    Sjaak

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.