5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    stefsegers

kpn glasvezel experiabox v8

Hey allen,

Ik heb sinds een week de nieuwe Experiabox V8 nadat internet compleet was uitgevallen thuis.
    Nadat KPN de oude glasvezelmodem heeft vervangen voor de V8 kwam langzaam internet weer terug.

Vreemd genoeg lijkt de V8 anders te werken dan de vorige modem.

Ik heb de volgende opstelling:

V8 -> wifi uit gezet
    Kabel vanuit v8 naar zolder -> Apple Time Capsule/Airport -> in brugmodus en maakt eigen WIFI aan
    Kabel vanut v8 naar woonkamer -> Airport Express -> breid netwerk uit van TimeCapsule

Dus beide apple routers zijn via de V8 aangesloten via utp welke in de vorige modem als een switch fungeerde.

Gek genoeg werkt dit nu niet meer.

De TimeCapsule doet het prima, maar zodra ik de Airport Express in de V8 prik (bekabeld) werkt het niet meer. Maar wanneer ik de Airport Express rechtstreeks in de TimeCapsule prik (welke wel als swicth fungeert) dan gaat t prima.

De instellingen van alle producten in het netwerk zijn gehandhaafd gebleven met het idee dat de neiuwe modem hetzelfde zou werken.

Ik ben erg benieuwd naar nieuwe ideeen van jullie of liever nog een oplossing voor het probleem.

Stefan

Bijdrager
    TheBigZ

Waarom heb je de AirPort Express niet op dezelfde manier ingesteld als je TC? (“maak eigen wifi netwerk aan”)
    Je kunt beide wifi netwerken dezelfde naam (SSID) geven.

Bijdrager
    macpro

Ik sluit me aan bij de grote Z.
    “Breid netwerk uit” gebruik ik alleen voor Airports die draadloos worden opgesteld.
    Airports die bedraad worden gebruikt zet ik altijd in brugmodus met dezelfde SSID en wachtwoord.

Bijdrager
    calvin

Waarschijnlijk gebruiken de Airports Bonjour protocol om met elkaar te communiceren, werkt door die Experia V8 niet goed.
    Bekend probleem.

Proberen ZTE router te krijgen van KPN, die doet het wel.

Bijdrager
    stefsegers

Hi BigZ… het uitbreiden houd in dat je bekabeld op een andere locatie een APE kunt hangen en daar hetzelfde netwerk kunt voortzetten.

Wanneer je 2x hetzelfde netwerk aanmaakt, is dit voor een device toch een apart netwerk ondanks dezelfde naam. Als je slecht ontvangst hebt wil je dat je device automatisch de beste access point pakt. Dat doe je dus met netwerk uitbreiden.

Zoals Calvin inderdaad aangeeft heeft dit altijd gewerkt met de ZTE. Deze V8 is echt een drama. Het zou beste wel eens het Bonjour protocol kunnen zijn inderdaad. Een ander idee zou kunnen zijn door een echte switch in de meterkast erbij te hangen en daar alle apparaten in te steken, maar weer stroom verbruik..

Ik ga toch KPN weer bellen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.